Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2024, 13:31

Steam wprowadził oficjalne wsparcie dla wcześniejszego, płatnego dostępu do gry

Steam otrzymał małe nowości, w tym wsparcie wczesnego dostępu do gier za zakup preorderów oraz drobne, ale przydatne usprawnienie funkcji Steam Family Sharing.

Źródło fot. Team Fortress 2 / Valve Corporation.
i

Valve kontynuuje wzbogacanie swojej platformy dystrybucji cyfrowej o kolejne opcje. Uwzględniają one nowości związane ze sklepem Steama, w tym funkcję pozwalającą wcześniej zagrać w produkcje zakupione w przedsprzedaży przed ich oficjalną premierą.

Ta nowinka to de facto oficjalne wsparcie trendu, który zyskał popularność w ostatnich czasach. Chodzi o „nowy” wczesny dostęp, czyli bonus dla nabywców preorderów w postaci możliwości zagrania w zakupioną produkcję nieco wcześniej (zwykle na kilka dni przed rynkowym debiutem).

Jednakże aktualizacja Steama jest o tyle istotna, że wiąże się z nią zmiana polityki zwrotów. Jeśli skorzystacie z takiego wczesnego dostępu, grę będziecie mogli zwrócić w dowolnym momencie do chwili jej oficjalnego debiutu, a po nim przez standardowe 14 dni.

Miejcie przy tym na uwadze, że nadal będzie obowiązywać Was standardowy regulamin związany ze zwrotami, tj. grę możecie zwrócić tylko wtedy, jeśli łączny czas spędzony w grze nie przekroczył 2 godzin.

Źródło: Steam. - Steam wprowadził oficjalne wsparcie dla wcześniejszego, płatnego dostępu do gry - wiadomość - 2024-04-24
Źródło: Steam.

Oprócz tego, jak zauważył Pavel Djundik (twórca serwisu SteamDB; via serwis X), Valve dodało na Steamie funkcję informującą, jeśli dany tytuł znajduje się w kolekcji gier użytkownika z „rodziny Steama”. Chodzi o funkcję Udostępniania gier Steam (Steam Family Sharing), zgodnie z nazwą pozwalającą podzielić się swoimi tytułami z maksymalnie pięciorgiem znajomych na nie więcej niż 10 urządzeniach.

Nie są to wielkie zmiany w porównaniu z tym, co wprowadzono choćby w zeszłym miesiącu. Niemniej to kolejny pakiet usprawnień, które ułatwią korzystanie ze Steama tak graczom, jak i twórcom.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej