autor: Michał Kułakowski
Steam – testy Big Picture Mode we wrześniu
Valve zapowiedziało, że we wrześniu rozpoczną się testy „Big Picture Mode”, modyfikacji interfejsu Steama, która ułatwi nawigację i wyświetlanie jego zawartości na domowych telewizorach. Firma zaprzeczyła również plotkom o pracach nad konsolą.
Greg Coomer, jeden z reprezentantów Valve, którzy wystąpili w trakcie poświęconego deweloperowi odcinka programu GT.TV, ujawnił, że w na początku września rozpoczną się testy Big Picture Mode. Przypomnijmy, że mowa tu o kompletnej modyfikacji interfejsu Steama, o której pierwszy raz usłyszeliśmy wiosną ubiegłego roku. Pozwoli ona użytkownikom, którzy podłączają komputer do domowego telewizora, na łatwiejszą niż dotychczas nawigację pomiędzy biblioteką gier, sklepem i funkcjami społecznościowymi serwisu. Przekazana do testów wersja modyfikacji zostanie przystosowana do pracy zarówno z myszką/klawiaturą jak i padem. Według Coomera:
Jest sporo gier, które lepiej obsługiwać za pomocą pada i te najlepiej nadają się do do zabawy z telewizorem, ale pozostałe tytuły też są dostępne, nie trzeba z nich rezygnować. Wszystkie będą pod ręką kiedy przeniesiesz się ze swojej „kryjówki” do dużego pokoju.
Wprowadzanie Big Picture Mode skomentował także, szef Valve, Gabe Newell:
Pokazaliśmy tryb producentom sprzętu, zwracając uwagę na to, że może to być świetne rozwiązanie dla produktów tworzonych z myślą o domowych salonach. Taki sprzęt może działać dzięki Windowsowi, ale równie dobrze może być to Linux, oba rozwiązania nam pasują.
Zaprzeczył równocześnie krążącym od dłuższego czasu plotkom o nowej konsoli, nad którą ma pracować jego firma. Wyraził też po raz kolejny zaniepokojenie faktem premiery Windowsa 8, który jego zdaniem zaszkodzi w równym stopniu graczom i Steamowi:
Naprawdę chciałbym, aby Windows 8 okazał się sukcesem, ponieważ zarobimy o wiele więcej jeżeli będziemy mieli do czynienia z zadowolonymi klientami. Ale nie sadzę, by tak miało się stać. Wydaje mi się, że ósemka zostanie bardzo słabo przyjęta przez konsumentów. Zwiększy się ogólna liczna problemów zgłaszanych obsłudze technicznej. Zmniejszą się zyski producentów sprzętu, a my sprzedamy mniej gier na maszynach napędzanych tym systemem.