Steam z opcją pobierania gier przez LAN? Gracze w końcu zostali wysłuchani
Według twórcy SteamDB firma Valve pracuje nad funkcją pobierania gier w ramach sieci lokalnej. Trwają też testy trybu Big Picture ze Steam Decka na komputerach.
Pobieranie cyfrowych wersji gier rodzi słusznie skojarzenia ze ściąganiem plików z serwera, co w przypadku wolnego łącza i ściągania gry na kilka systemów może zajmować naprawdę dużo czasu. Być może użytkownicy wkrótce dostaną ciekawą alternatywę, czyli możliwość przesyłania gier w ramach sieci lokalnej, np. z komputera na Steam Decka.
Sieć LAN z potencjałem
Sugestią na Twitterze podzielił się Pavel Djundik – twórca SteamDB. W interfejsie WebAPI Steamworks dostrzegł on linijki kodu związane z funkcją LAN, co, jak twierdzi programista, firma Valve może w przyszłości wykorzystać jako podstawę nowej opcji przesyłania plików w sieci lokalnej.
Wykorzystanie sieci LAN może wydawać się nieoczywiste, lecz dla wielu graczy z wolnym Internetem i kilkoma systemami (np. komputerem, laptopem i Steam Deckiem) może okazać się zbawienne. Jeżeli dla przykładu chcielibyśmy posiadać tę samą grę na dwóch sprzętach, lecz ogranicza nas transfer danych lub wolne łącze, moglibyśmy pobrać ją na laptopa, po czym przerzucić na Steam Decka w sieci lokalnej. Użytkownicy od lat sugerują Valve takie rozwiązanie, więc możliwe, że firma w końcu ich wysłucha.
Tryb Big Picture dostępny na komputerze
Mamy też oficjalne wieści. Otóż w komunikacie firma Valve ogłosiła, że na PC można już korzystać z interfejsu Big Picture w wersji znanej ze Steam Decka. Funkcję tę można testować w najnowszej wersji beta klienta Steam. Opcja pozwala także na łatwiejsze konfigurowane kontrolerów, w tym przypisywanie przycisków i zapisywanie niestandardowych schematów.
Nowy interfejs użytkownika zmienia starą listę gier na rzecz dużych ikonek z grafiką gry. Poruszanie się po nowym menu wymaga jednak wprawy, ponieważ wszystkie opcje są inaczej rozmieszczone – swym wyglądem przypominają systemy z konsol Sony czy Microsoftu.