Steam Deck: opis patentu przybliża możliwości paneli dotykowych
Dostępny w sieci opis jednego z patentów wykorzystanych w konsoli Steam Deck ujawnił, że firma Valve przykłada dużą wagę do funkcjonalności paneli dotykowych. Mają one być konfigurowalne i reagować na siłę nacisku.
Zapowiedź konsoli Steam Deck mocno zelektryzowała internautów. Nic dziwnego, w końcu Valve nie codziennie ogłasza nowy sprzęt czy grę. „Przenośny komputer” ma zadebiutować dopiero w grudniu tego roku, ale z każdym mijającym tygodniem w sieci pojawiają się kolejne informacje na jego temat. Tym razem zwrócono uwagę na opis patentu, według którego panele dotykowe Steam Decka mają być wyposażone w czujniki nacisku.
Taka funkcjonalność otwierałaby przed twórcami gier wiele możliwości. Od siły, z jaką dotknęlibyśmy panelu, mogłaby zależeć np. moc ciosu, który wyprowadziłaby nasza postać, czy siła odbicia w trakcie skoku. W połączeniu z innymi przyciskami takie rozwiązanie zaowocowałoby wieloma unikalnymi możliwościami dostosowania sterowania.
Co więcej, omawiane panele dotykowe mają być też konfigurowalne, choć na tę chwilę nie wiadomo, czy o ich ustawieniach zadecydują użytkownicy Steam Decka, czy producenci gier. Niezależnie jednak od tego istnieje możliwość, że np. w strzelankach wymagana siła nacisku będzie mniejsza, co przełoży się na szybkostrzelność używanych broni, a w produkcjach rajdowych większa – dzięki czemu wirtualni kierowcy zachowają lepszą kontrolę nad prędkością prowadzonych pojazdów.
Wydaje się więc, że panele dotykowe Steam Decka znacząco zwiększą stopień interaktywności użytkownika z konsolą. Jak bardzo? Przekonamy się za kilka miesięcy – o ile scalperzy nie wykupią nam całych zapasów sprzętu.
- Steam Deck – oficjalna strona internetowa
- Steam Deck – Valve pokazuje genialne działanie żyroskopu
- Phil Spencer chwali Steam Deck – to naprawdę fajne urządzenie