Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2010, 08:49

autor: Anna Karpińska

Statystyki z otwartej bety MAG

Studio Zipper Interactive opublikowało statystyki dotyczące finalnego, piątego etapu bety swojego sieciowego FPS-a o tytule MAG. Przypominam, że beta 5, będąca już otwartą dla wszystkich fazą testów, trwała od 4 stycznia.

Studio Zipper Interactive opublikowało statystyki dotyczące finalnego, piątego etapu bety swojego sieciowego FPS-a o tytule MAG. Przypominam, że beta 5, będąca już otwartą dla wszystkich fazą testów, trwała od 4 stycznia.

Statystyki z otwartej bety MAG - ilustracja #1

 

Z danych opublikowanych na blogu wynika, że gracze na całym świecie pobrali klienta bety 5 MAG ponad milion razy. Największą ilość (860 000) stanowiły pobrania z terenu Stanów Zjednoczonych.

Jednocześnie jedynie 619 000 graczom spośród miliona udało się zdobyć minimum jeden punkt doświadczenia, a należy w tym miejscu zaznaczyć, że najbardziej aktywny uczestnik testów zdobył ich aż 110 000. Taka sytuacja wynika prawdopodobnie nie tyle z nieudolności graczy, co z faktu iż wielu z nich pobrało klienta gry, ale albo nie zdecydowało się jej zainstalować albo zrezygnowało z testów po pierwszym uruchomieniu.

Twórcy gry podają, że gracze, którzy zdecydowali się wziąć udział w potyczkach rozegrali w sumie 225 lat bitew, a każdy z nich spędził na grze średnio 3,2 godziny (192 minuty). Biorąc jednak pod uwagę fakt, że blisko 241 000 osób najprawdopodobniej jedynie pobrało klienta, nie biorąc faktycznie udziału w grze, statystyki te mogą być nieco przekłamane.

Spośród graczy, którzy wzięli rzeczywisty udział w testowaniu MAG-a, 52,846 osiągnęło status Dowódcy Oddziału, 10,249 Dowódcy Plutonu, 3,181 OIC, a 143 najbardziej zagorzałym wojownikom udało się przekroczyć magiczna barierę 60 poziomu doświadczenia.

Najczęściej wybieraną spośród trzech dostępnych w grze prywatnych firm wojskowych (PMCs) okazała się Valor (38.7%). Generalnie ilość graczy w poszczególnych grupach rozłożyła się w miarę po równo. Raven wybrało 37.2% graczy a SVER (Seryi Volk Executive Response) najmniej bo tylko 24.1%.

Wraz z danymi dotyczącymi rozgrywki twórcy ujawnili komu udało się wygrać Shadow War. Zwycięzcą okazała się korporacja SVER, która nieznacznie wyprzedziła Raven. Tytuł Domination (Dominacji) udało zdobyć się Valor, która także osiągnęła ten wynik dzięki słabszej postawie graczy z Raven.

Zakończone 10 stycznia beta testy były ostatnim etapem przygotowań przed opublikowaniem finalnej wersji gry. Przygotowana dla posiadaczy PlayStation 3 gra MAG trafi na sklepowe półki za nieco ponad tydzień, a dokładniej 29 stycznia 2010.