Starfighter Inc. - ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora współtwórcy serii X-Wing
Studio Impeller uruchomiło na Kickstarterze zbiórkę pieniędzy mającą zapewnić środki potrzebne na dokończenie produkcji Starfighter Inc., czyli kosmicznego symulatora, który postawi na realistyczne sieciowe potyczki. W zespole produkcyjnym znaleźli się weterani takich produkcji jak MechWarrior 2, Heavy Gear 2 oraz serii X-Wing.
Dwa lata temu założone przez jednego z projektantów serii X-Wing, Davida Wessmana, studio Impeller próbowało za pośrednictwem Kickstartera zebrać środki na produkcję Starfighter Inc, czyli symulatora kosmicznego nastawionego na sieciowe potyczki. Autorom nie udało się zgromadzić potrzebnej kwoty, ale mimo to kontynuowali produkcję. Teraz projekt jest na znacznie bardziej zaawansowanym etapie i twórcy uruchomili nową kickstarterową kampanię.
- Deweloper gry: Impeller Studios
- Gatunek: symulator kosmiczny
- Platforma: PC
- Data premiery: kwiecień 2018 r.
Cel minimalny ustalono na poziomie 150 tysięcy dolarów. Obecnie licznik na stronie pokazuje 58 tys., a do końca zbiórki pozostało dwadzieścia siedem dni. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić w kwietniu przyszłego roku.
Poprzednio projekt istniał głównie w formie artworków i prototypów. Obecnie autorzy mają już wczesną grywalną wersję, którą udostępniali uczestnikom konwentu PAX East w zeszłym tygodniu. Twórcy mają więc nadzieję, że poziom zaawansowania produkcji sprawi, że gracze zaufają im chętniej niż dwa lata temu.
Ambicją autorów jest połączenie stylu rozgrywki X-Wing vs. TIE-Fighter z bogactwem opcji modyfikowania statków, jaki oferuje World of Warships, a wszystko to ma zostać doprawione realizmem i taktycznym charakterem walk. W przeciwieństwie do większości kosmicznych symulatorów, które z symulacjami nie mają tak naprawdę za wiele wspólnego, Starfighter Inc pozostanie wierne zasadom fizyki i spróbuje przekonująco pokazać, jak naprawdę mogą wyglądać gwiezdne potyczki za 150-200 lat.
W grze będziemy mogli latać zarówno jednoosobowymi myśliwcami, jak i większymi jednostkami, których obsługa wymagać ma współpracy kilku graczy. Nie uświadczymy prawdziwie uniwersalnych modeli, więc członkowie eskadry będą musieli ze sobą ściśle współpracować, aby móc skutecznie wykonywać zadania potrzebne do zwycięstw w kilku trybach rozgrywki.
Każdy statek zbudowany będzie co najmniej z kilkunastu segmentów, których uszkodzenie wywoła odmienne efekty. Dodatkową atrakcją ma być pełne wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości, z obsługą HTC Vive, Oculus Rift oraz każdego urządzenia wykorzystującego dostępne w modelu open source biblioteki OSVR.