Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2010, 09:39

autor: Adrian Werner

Star Wars: The Old Republic - więcej o systemie rzemiosła

Pisaliśmy już o systemie rzemiosła w Star Wars: The Old Republic, który pozwala naszym podwładnym tworzyć nowe przedmioty. Najnowszy wpis na oficjalnym blogu przyniósł kolejny zestaw nowych informacji dotyczących tego aspektu zabawy.

Pisaliśmy już o systemie rzemiosła w Star Wars: The Old Republic, który pozwala naszym podwładnym tworzyć nowe przedmioty. Najnowszy wpis na oficjalnym blogu przyniósł kolejny zestaw nowych informacji dotyczących tego aspektu zabawy.

Star Wars: The Old Republic - więcej o systemie rzemiosła - ilustracja #1

Do konstruowania przez naszych kompanów nowych przedmiotów potrzebne będą oczywiście odpowiednie materiały oraz surowce. W grze pojawi się wiele sposobów ich gromadzenia. Możemy to robić sami, wydać rozkaz naszym podwładnym podczas zwiedzania świata lub wysłać z odpowiednią misją tych członków załogi, którzy zostali na statku. Na raz możemy zlecać takie zadania maksymalnie pięciu postaciom i u każdej z nich wolno nam będzie zakolejkować pięć rozkazów. Wszystkie polecenia możemy w każdej chwili odwołać i zarówno podwładni jak i wykorzystywane przez nich materiały zostaną wtedy zwrócone do naszego statku.

Każdy członek załogi ma oczywiście własne statystyki oraz osobowość, co znajdzie przełożenie również na jego umiejętności. Przykładowo, do naszej drużyny dołączyć może Vette, która doskonale sprawdza się jako poszukiwaczka skarbów, dlatego najlepiej jest ją wysyłać właśnie na tego typu misje. Jednocześnie, cechy charakterystyczne postaci będą jedynie ułatwiały osiągnięcie sukcesu i nie pojawi się sytuacja, w której dane zadanie ma szansę wykonać tylko jedna konkretna osoba. Warto też dodać, że członkowie załogi będą mieli własną osobowość i ich stosunek do nas oraz reszty towarzyszy wpłynie na ich motywację do pracy. Przykładowo, zadowolony podwładny szybciej ukończy produkcję przedmiotu. Jako, że w grze podobne czynności mogą zająć wiele godzin, taki bonus jest bardzo przydatny. Twórcy podkreślają też, że wszystko to wcale nie oznacza, że gracze w ogóle nie będą musieli się zaangażować w rzemiosło. Niektóre cenne przedmioty będą wymagały zdobycia przez nas określonych planów konstrukcyjnych, a tworzenie mieczy świetlnych odbędzie się całkowicie poza systemem umiejętności załogi.

Star Wars: The Old Republic - więcej o systemie rzemiosła - ilustracja #2

BioWare ujawniło ponadto kolejną umiejętność związaną z rzemiosłem - Armstech, czyli zdolność pracowania z twardymi metalami i sztucznymi materiałami w celu tworzenia nowych blasterów. Przy jej projektowaniu autorzy spędzili masę czasu wertując wszystkie możliwe przewodniki po uniwersum Gwiezdnych Wojen oraz powieści w nim osadzone, by znaleźć opisy surowców, które nadawałyby się do zastosowania w tym aspekcie zabawy.

Po wybraniu Armstech otrzymamy możliwość tworzenia pistoletów, karabinów (w tym snajperskich) oraz działek szturmowych. Schematy budowy najprostszych broni wymagają jedynie zgromadzenia pospolitych surowców, więc gracze dosyć szybko otrzymają okazję pobawienia się tym systemem. Wraz ze wzrostem poziomu konstruowanych przedmiotów będą one coraz bardziej śmiercionośne, ale jednocześnie bronie takie wymagać mają rzadkich materiałów i często własnoręcznego zdobycia konkretnych planów. Innymi słowy, im lepszy przedmiot, tym więcej wysiłku włożymy w jego wytworzenie.

Zainteresowanym Star Wars: The Old Republic polecamy zaznajomienie się z opublikowanymi na naszym serwisie artykułami tłumaczącymi znajdujące się w grze systemy kompanów oraz klas zaawansowanych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej