Star Wars: The Old Republic - potrzebny będzie milion abonentów, by wyjść na zero
Na niedawnym spotkaniu z przedstawicielami Electronic Arts Arvind Bhatia (analityk z firmy Sterne Agee) ddowiedział sięsię, jakie są oczekiwania wydawcy względem tego jednego z najbardziej oczekiwanych projektów MMO.
Na niedawnym spotkaniu z przedstawicielami Electronic Arts, Arvind Bhatia (analityk z firmy Sterne Agee) dowiedział się, jakie są oczekiwania wydawcy względem jednego z najbardziej oczekiwanych projektów MMO.
Okazuje się, że by wyjść na zero gra Star Wars: The Old Republic musi zgromadzić trochę ponad milion graczy, którzy regularnie opłacać będą abonament. Wymóg tak licznej populacji grających nie dziwi biorąc pod uwagę fakt, że gra jest najdroższym projektem w historii Electronic Arts. Co prawda wydawca nie pochwalił się, jak wysokim budżetem dysponuje ta produkcja, ale dla porównania koszt stworzenia World of Warcraft oceniany jest na 100 milionów dolarów. A gra Blizzarda ma już przecież prawie sześć lat i obecnie zarówno koszty produkcji, jak i wymagania graczy są znacznie większe.
Wydawca nie traci jednak humoru i twierdzi, że gra ma potencjał przyciągnąć grubo ponad 2 miliony abonentów. Jak dotąd nie ujawniono jeszcze jak dokładnie wyglądać będzie system płatności w Old Republic. Na imprezie GDC Ray Muzyka (jeden z szefów Bioware) stwierdził, że będzie on raczej typowy dla produkcji tego typu, zmodyfikowany co najwyżej o jakieś dodatki. Ciężko wyrokować, co to właściwie znaczy, ale system abonamentu wzbogacony o dodatkowe mikro płatności wydaje się najbardziej prawdopodobny.