Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lipca 2020, 12:33

autor: Adrian Werner

Star Wars Squadrons to list miłosny do oryginalnych Gwiezdnych wojen

Studio EA Motive ujawniło nowe informacje na temat statków dostępnych w grze Star Wars: Squadrons. Omówiono m.in. filozofię przyświecającą twórcom podczas projektowania kokpitów.

Star Wars Squadrons to list miłosny do oryginalnych Gwiezdnych Wojen - ilustracja #1
Gra zaoferuje osiem maszyn – po cztery dla Nowej Republiki oraz Imperium.

Firma Electronic Arts udostępniła nowe konkrety odnośnie Star Wars: Squadrons, czyli kosmicznej strzelanki osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen. Informacje koncentrują się na dostępnych w grze statkach.

Kokpity niczym z lat 70.

Priorytetem dla autorów jest przywołanie klimatu pierwszej trylogii. Dlatego wszystkie kokpity zostaną zaprojektowane w zgodzie z tym, jak futurystyczne technologie wyobrażano sobie w latach 70. ubiegłego wieku. Przy tworzeniu każdego elementu autorzy zadawali sobie pytanie, „jak ówcześni specjaliści od efektów specjalnych zrealizowaliby taki model”. W rezultacie np. ekrany będą zakrzywione niczym monitory CRT, a migające czerwone światło będzie pochodziło od lampki LED.

Pewnym problemem jest fakt, że oryginalna trylogia niewiele miejsca poświęciła funkcjonowaniu statków Imperium. Dlatego planując wnętrza tych jednostek oraz metody sterowania autorzy próbowali wcielić się w projektantów imperialnych stoczni, tak aby znaleźć najbardziej logiczne i pasujące do kanonu rozwiązania.

Warto tutaj przypomnieć, że gra pozwoli na wyłączenie wszystkich elementów interfejsu i poleganie tylko na wskaźnikach zamontowanych w kokpicie.

Star Wars Squadrons to list miłosny do oryginalnych Gwiezdnych Wojen - ilustracja #2

Klasy statków w Star Wars: Squadrons

Podczas zabawy będziemy mogli zasiąść w kokpitach ośmiu maszyn. Podzielone one zostaną na cztery klasy.

  1. Myśliwce – najbardziej zbalansowane maszyny. Dobre w ataku i wytrzymałe na obrażenia, ale niespecjalizujące się w niczym konkretnym.
  2. Bombowce – powolne, ale z mocnym uzbrojeniem i twardym pancerzem.
  3. Statki przechwytujące – nastawione na potyczki z innymi małymi statkami. Osiągają duże prędkości i mają wysoką manewrowość, ale słabe pancerze.
  4. Statki wsparcia – jednostki pomagające w naprawach i uzupełnianiu zapasów amunicji oraz innych komponentów.

Potwierdzone statki i ich klasy

Hangar Nowej Republiki:

  1. T-65B X-Wing (myśliwiec)
  2. BTL-A4 Y-Wing (bombowiec)
  3. RZ-1 A-Wing (statek przechwytujący)
  4. UT-60D U-Wing (statek wsparcia)

Hangar Imperium:

  1. TIE/LN (myśliwiec)
  2. TIE/SA (bombowiec)
  3. TIE/IN Interceptor (statek przechwytujący)
  4. TIE/RP Reaper (statek wsparcia)

Wyposażenie i system zarządzania energią

Każdy statek wyposażony zostanie w główną broń, środki obronne oraz dwa typy specjalnego wyposażenia (np. rakiety czy droidy naprawcze). Niektóre z jednostek, ale nie wszystkie, będą posiadały także tarcze energetyczne. Sterowanie ma być praktycznie takie samo dla wszystkich modeli, tak aby ułatwić przesiadki między nimi.

Weteranów serii X-Wing ucieszy obecność systemu zarządzania zasilaniem (w dwóch wariantach – uproszczonym i zaawansowanym, pozwalającym na pełną kontrolę). Będziemy sami decydowali, jak podzielić energię między silniki, działka laserowe i tarcze. Ustawienie jednej z tych kategorii na maksimum zapewni także dostęp do dodatkowej.

Typ systemów pokładowych:

Efekt zwiększenia zasilania:

Dodatkowa opcja przy maksymalnym naładowaniu systemu:

Silnik:

Zwiększenie maksymalnej prędkości.

Możliwość skorzystania z krótkotrwałego dużego przyśpieszenia.

Lasery:

Zwiększenie tempa regeneracji laserów.

Możliwość krótkotrwałego zwiększenia siły rażenia laserów ponad normalne wartości.

Tarcze energetyczne:

Zwiększenie tempa regeneracji tarczy.

Możliwość krótkotrwałego wzmocnienia tarczy z przodu i z tyłu statku.

W przypadku statków bez tarcz otrzymamy możliwość błyskawicznego przekierowania całej energii z laserów do silników lub odwrotnie. Dzięki temu będziemy mogli zwiększyć siłę rażenia laserów kosztem silników lub odwrotnie.

Tarcze będą się regenerowały samodzielnie, natomiast w przypadku uszkodzeń kadłuba konieczne będzie skorzystanie z pomocy jednostek wsparcia lub powrót na pokład statku flagowego. Droidy naprawcze będą w stanie tylko częściowo usunąć zniszczenia naszej maszyny.

Przypomnijmy, że Star Wars: Squadrons zadebiutuje 2 października tego roku. Gra ukaże się na PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej