Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 28 marca 2015, 14:01

autor: Adrian Werner

Star Wars Rebels: Recon Missions – premiera mobilnej platformówki osadzonej w realiach Gwiezdnych Wojen

Zadebiutowała gra Star Wars Rebels: Recon Missions, czyli mobilna platformówka osadzona w realiach Gwiezdnych Wojen. Produkcja dostępna jest w wersjach na systemy iOS, Android oraz Windows Phone.

Firma Disney kontynuuje rozszerzanie oferty gier mobilnych osadzonych w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Najnowszym członkiem tej rodziny stała się platformówka Star Wars Rebels: Recon Missions.

Gra dostępna jest na urządzenia z systemami iOS, Android oraz Windows Phone. Na wszystkich trzech platformach korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Jest on jednak zrealizowany inaczej niż standard do którego przywykliśmy na rynku mobilnym. Bez opłat otrzymujemy bowiem dostęp do czteropoziomowego dema, a kolejne 30 map i ponad 50 wyzwań odblokowujemy w ramach jednorazowej mikropłatności.

Zgodnie z tytułem, gra stanowi adaptację animowanego komputerowo serialu Star Wars Rebels. Akcja osadzona jest zatem pomiędzy trzecim, a czwartym epizodem filmowe sagi, w czasach gdy Imperium umacnia swoją potęgę, polując na resztki zakonu Jedi. Jednocześnie powoli zaczyna rodzić się Rebelia i wśród jej pierwszych członków znajduje się sześcioosobowa załoga statku Ghost, która przeprowadza akcje dywersyjne przeciwko siłom imperialnym.

Rozgrywka podzielona jest na dwie płaszczyzny. Pierwszą i zdecydowanie ważniejszą jest aspekt platformówkowy. Mapy wykonane są w ślicznym 3D, ale mechanizmy rozgrywki pozostają wierne dwuwymiarowym tradycjom gatunku. Podczas zabawy eksplorujemy więc lokacje, zbieramy przedmioty oraz walczymy z wrogami. Kierowana przez nas postać to Ezra Bridger – rebeliant, będący także padawanem Jedi. Zapewnia mu to dostęp do miecza świetlnego oraz licznych mocy, dzięki czemu możemy poradzić sobie nie tylko z hordami żołnierzy, ale nawet walczyć z różnorodnymi maszynami bojowymi, takimi jak myśliwce Tie-Fighter czy mechy AT-DP. Nie zabrakło także starć z bossami. 

Pomiędzy misjami wracamy do bazy, która pełni rolę drugiej płaszczyzny rozgrywki. Tam możemy rozbudowywać centrum dowodzenia, budować nowe obiekty oraz dekorować je różnorodnymi przedmiotami. Zapewnia to nie tylko bonusy podczas przygód, ale pozwala także odkrywać sekretne pomieszczenia z ciekawymi informacjami. W późniejszych etapach możliwe jest także odblokowanie innych grywalnych postaci.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej