Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 maja 2022, 07:19

autor: Adrian Werner

Mrok, ray tracing i inne detale o Star Wars Jedi: Survivor

Stig Asmussen ze studia Respawn Entertainment ujawnił kilka nowych konkretów dotyczących gry Star Wars Jedi: Survivor.

Przedwczoraj firma Electronic Arts i studio Respawn Entertainment oficjalnie zapowiedziały grę Star Wars Jedi: Survivor, czyli kontynuację popularnego Star Wars Jedi: Fallen Order. Wtedy twórcy poskąpili jednak konkretów. Teraz na oficjalnej stronie marki Gwiezdne wojny opublikowano wywiad z reżyserem obu części serii, Stigiem Asmussenem, w którym znalazło się trochę dodatkowych informacji na temat sequela.

  1. Klimat Star Wars Jedi: Survivor będzie mroczniejszy i bardziej tajemniczy niż w pierwszej części. Gra zaprezentuje ponurą erę w historii odległej Galaktyki, a Cal Kestis i jego kompani będą ciągle walczyli o przetrwanie, co wymusi na nich współpracę z postaciami o wątpliwej reputacji.
  2. Gra wykorzysta ray tracing. Nie tylko sprawia on, że produkcja będzie ładniejsza, ale również mocno ułatwia autorom projektowanie poziomów.
  3. Twórcy obiecują bardziej filmową prezentację całości.
  4. Mocno ograniczone zostaną czasy wczytywania danych, tak że w większości przypadków gracz nawet ich nie zauważy podczas eksplorowania świata gry.
  5. Autorzy musieli zrezygnować z licznych pomysłów przy tworzeniu Star Wars Jedi: Fallen Order, takich jak np. bardziej rozbudowane mechanizmy walki. Wiele z nich zostanie wykorzystanych w sequelu.

Przypomnijmy, że Star Wars Jedi: Survivor zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

Warto wspomnieć, że to nie jedyna nadchodząca gra studia Respawn Entertainment, która osadzona jest w realiach Gwiezdnych wojen. Zespół pracuje również nas pierwszoosobową strzelanką korzystającą z tej marki. Grupą tworzącą ten projekt zarządza Peter Hirschmann, czyli współtwórca serii Medal of Honor.

Studio współpracuje też przy strategii opartej na licencji Star Wars ze studiem Bit Reactor, założonym przez weteranów Firaxis Games.

  1. Strona internetowa marki Star Wars
  2. Recenzja gry Star Wars Jedi Fallen Order – EA kontratakuje i robi to dobrze
  3. Star Wars Jedi Fallen Order – poradnik do gry

Czekając na Star Wars Jedi: Survivor, warto wrócić do pierwszej części, zwłaszcza z modami. Większość z nich podmienia jedynie model głównego bohatera, pozwalając pokierować np. Merrin czy Darthem Vaderem. Pojawiło się jednak także kilka ciekawych projektów zmieniających rozgrywkę, wśród których najbardziej godne uwagi to:

  1. Enemy Cloner – mod sprawia, że liczba pojawiających się wrogów zostaje zwielokrotniona w każdej lokacji.
  2. Infinite Arena Points – znosi ograniczenia punktowe w trybie areny, pozwalając zmierzyć się z dowolną liczbą wrogów.
  3. Enemy Randomizer – umożliwia wymianę wrogów w kampanii. Możemy swobodnie podmieniać ich na innych lub też zdecydować się na losowy dobór.

Zabawę umilić mogą również projekty pozwalające na wykonywanie szybkich zapisów oraz wprowadzające system szybkiej podróży.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej