autor: Marek Grochowski
Star Trek Online produktem z segmentu casual?
Zapowiedziany na początku 2005 r. MMOcRPG Star Trek Online miał być pierwotnie pełnoprawnym, sieciowym projektem z gatunku role-playing. Informacje opublikowane przez serwis Shacknews wskazują jednak, że autorzy gry opartej na kanwie popularnego serialu science-fiction zmienili nieco koncepcję swego dzieła i postanowili skierować je ku mniej doświadczonym odbiorcom.
Zapowiedziany na początku 2005 r. MMOcRPG Star Trek Online miał być pierwotnie pełnoprawnym, sieciowym projektem z gatunku role-playing. Informacje opublikowane przez serwis Shacknews wskazują jednak, że autorzy gry opartej na kanwie popularnego serialu science-fiction zmienili nieco koncepcję swego dzieła i postanowili skierować je ku mniej doświadczonym odbiorcom.
Decyzja o wprowadzeniu produktu do segmentu casual została podyktowana zmianami w zarządzie firmy Perpetual Entertainment (producenta Star Trek Online), którą przejęła ostatnio zewnętrzna, niezwiązana dotąd z grami korporacja. Nowy właściciel deweloperskiego studia chce wkroczyć do branży elektronicznej rozrywki mocnym tytułem, dlatego też pragnie, aby został on zaakceptowany przez jak najszersze grono klientów.
Wiąże się to oczywiście z uproszczeniem wielu elementów gry i uczynieniem jej mniej atrakcyjną dla hardcore’owców. Programiści zapowiadają ponadto, że płatności za ich produkt będziemy dokonywać nie za pomocą uiszczania comiesięcznych opłat abonamentowych, lecz uczestnictwa w systemie mikrotransakcji, wykorzystywanego z powodzeniem w azjatyckich MMO. Powyższe wiadomości nie zostały jak dotąd potwierdzone przez kierownictwo grupy Perpetual Entertainment, redaktorzy Shacknewsa utrzymują jednak, że pochodzą one z wiarygodnego źródła.