autor: Aleksander Kaczmarek
Star Lords – zapowiedziano kosmiczną strategię 4X
Niezależne studio deweloperskie Neogen2 Creations pracuje nad Star Lords, czyli kosmiczną strategią z rodzaju 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate). Premiera pecetowej wersji gry jeszcze w tym roku.
Strategia 4X
Rodzaj gry strategicznej, w której zadaniem gracza jest eksploracja terenu, rozbudowa i rozwój technologiczny, wykorzystanie surowców, a także niszczenie sił oraz potencjału produkcyjnego przeciwnika. Skrót 4X pochodzi od angielskich słów - eXplore, eXpand, eXploit i eXterminate. Za pierwszą grę reprezentującą ten sub-gatunek uznaje się wydaną w 1993 roku kosmiczną strategię Master of Orion autorstwa studia Simtex.
Miłośnicy serii Master of Orion czy Sid Meier's Alpha Centauri od dawna czekają na godnego następcę kultowych produkcji. Próbę zmierzenia się z klasyczną strategią 4X w kosmicznych klimatach podjęło niezależne studio Neogen2 Creations, znane z takich tytułów jak A Man With a Monocle czy Football Live. Premiera Star Lords zapowiadana jest na ostatni kwartał roku. Na graczy, którzy zdecydują się kupić grę w przedsprzedaży czeka niespodzianka w postaci upustu cenowego oraz dostępu do wersji alfa.
Według zapewnień deweloperów, Star Lords posiadać będzie wszystko to, czego oczekiwać można po „staroszkolnej” strategii 4X. W grze pojawi się osiem międzygalaktycznych ras różniących się umiejętnościami, technologiami, jednostkami i taktyką działań. Do tego doliczyć trzeba turowy system rozgrywania bitew, rozbudowane zależności ekonomiczne i polityczne oraz „żyjący” wszechświat, który zmieniać się będzie adekwatnie do sytuacji.
Twórcy obiecują, że gra za każdym razem będzie inna dzięki losowo generowanym drzewkom technologicznym, jednostkom oraz otoczeniu. Smaczku zabawie dodawać mają m.in. możliwość przeprowadzania akcji szpiegowskich, wybuchy rebelii prowadzące do formowania się nowych frakcji, czy opcja rządzenia imperium według własnych reguł. Rozgrywka projektowana jest zarówno z myślą o trybie solowym (komputerowa sztuczna inteligencja nie będzie „mądrzejsza” od gracza) jak i wieloosobowym. W tym ostatnim możliwe będą starcia poprzez sieć LAN i Internet, ale także przy wykorzystaniu klasycznego „gorącego krzesła” (hot seat). Nie zabraknie również narzędzi i wsparcia dla modderów, co dobrze wróży żywotności Star Lords.