Stan brytyjskiego rynku gier po Czarnym Piątku. Top 10 UK (22 - 28 listopada)
Za nami Czarny Piątek, czyli prawdziwe żniwa dla wydawców gier. Warto zerknąć okiem jak wyglądała sprzedaż pudełkowych gier w Zjednoczonym Królestwie po przejściu przez sklepy tornada zwanego klientem.
Z dużym opóźnieniem, ale jest! Kolejne notowanie brytyjskiej listy przebojów opóźniło się z powodu Czarnego Piątku, tradycyjnie już dnia, w którym liczne obniżki cen skłaniają do wielkich zakupów nawet największych chytrusów. W porównaniu do poprzedniego zestawienia hitów brytyjskiego rynku detalicznego, ogólna sprzedaż gier podskoczyła o 60%, przy czym przychody branży zwiększyły się o 32%. To jednak odpowiednio -9% i -10% mniej niż w ubiegłym roku, co może być troszkę zastanawiające.
Po sześciu tygodniach przebywania na niższych pozycjach, na tron wróciła FIFA 16, osiągając wzrost aż o 254% zainteresowania. Nieco mniejszym wzięciem cieszyło się Call of Duty: Black Ops III, którego zdecydowało się kupić o 47% graczy więcej niż tydzień wcześniej. Jedynie o 8% większym wzięciem może pochwalić się Fallout 4, a znajdujący się na miejscu trzecim Star Wars: Battlefront stracił do premierowego tygodnia aż 52%. W pierwszej dziesiątce największym skokiem popularności może pochwalić się Uncharted: The Nathan Drake Collection (niewyobrażalne 999%). Poza niniejszą listą najwięcej zyskało LEGO Marvel Super Heroes, które dzięki wzrostowi sprzedaży o 541 % zatrzymało sie na pozycji piętnastej.
1. | FIFA 16 |
2. | Call of Duty: Black Ops III |
3. | Star Wars: Battlefront |
4. | Fallout 4 |
5. | Uncharted: The Nathan Drake Collection |
6. | Grand Theft Auto V |
7. | Minecraft: Story Mode |
8. | Halo 5: Guardians |
9. | Rise of the Tomb Raider |
10. | Forza Motorsport 6 |