SSD PS5 za szybki dla Unreal Engine 5, konieczne były modyfikacje
Prędkości zapewniane przez dysk SSD w PS5 wymagały zmian w kodzie Unreal Engine 5. Epic Games zmodyfikowało obszary związane z obsługą systemów I/O, aby umożliwić szybsze przesyłanie danych.
- możliwości sprzętowe dysku SSD w PS5 wymusiły przepisanie części kodu Unreal Engine 5;
- szybkie dyski SSD w nowych konsolach to duży skok technologiczny, znoszący ograniczenia starszych, mechanicznych sposobów magazynowania danych.
O szybkości dysku SSD w nowej konsoli Sony PlayStation 5 napisano już wiele. Ma on zapewniać brak ekranów ładowania i możliwość tworzenia niezwykle rozbudowanych poziomów gry. Jednak okazuje się, że wysokie osiągi sprzętu to nie wszystko. Na przykładzie Unreal Engine 5 można zobaczyć, że oprogramowanie też musi zostać odpowiednio przygotowane, aby móc skorzystać z dobrodziejstw hardware.
Według informacji podanych w serwisie VG24/7, część kodu Unreal Engine przepisano od nowa, aby zapewnić pełne wykorzystanie możliwości PS5. Nick Penwarden, wiceprezes działu inżynierii Epic Games, stwierdził:
PlayStation 5 zapewnia ogromny skok zarówno pod względem wydajności obliczeniowej, jak i graficznej, ale jego architektura pamięci masowej jest również naprawdę wyjątkowa. Zdolność do strumieniowego przesyłania treści z ekstremalnymi prędkościami umożliwia deweloperom tworzenie bardziej szczegółowych i rozbudowanych środowisk gry, zmieniając sposób myślenia o strumieniowaniu. Jest to tak ważne, że przepisaliśmy nasze podstawowe podsystemy I/O dla Unreal Engine z myślą o PlayStation 5.
Możliwości obliczeniowe dotychczasowych konsol rosły z generacji na generację. Lecz ograniczenia dysków talerzowych coraz bardziej dawały się we znaki. Zastosowanie szybkich SSD w PlayStation 5 i Xbox Series X to potężny skok technologiczny. Wymaga jednak nowego podejścia w kwestii projektowania oprogramowania, aby móc w pełni cieszyć się z zalet szybkich transferów. Aby się o tym naocznie przekonać, warto zobaczyć demo Unreal Engine 5 uruchomione na PlayStation 5: