Squad - następca Project Reality zadebiutował w Steam Early Access
W Steam Early Access ruszyła sprzedaż gry Squad, czyli taktycznej sieciowej strzelanki, za którą stoją autorzy legendarnego moda Project Reality.
Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego miesiąca, studio Offworld Industries rozpoczęło sprzedaż wczesnej wersji taktycznej strzelanki Squad. Grę można już kupić w usłudze Steam w ramach programu Early Access. Cenę ustalono na poziomie 36,99 euro, czyli w przeliczeniu około 161 złotych. Produkcja tania więc nie jest, ale fani gatunku nie mają raczej w czym przebierać i zapewne wielu z nich zechce wesprzeć autorów oraz zapewnić im dodatkowe środki na produkcję. Ponadto twórcy liczą, że uzyskane podczas testów sugestie pozytywnie wpłyną na kształt finalnego produktu.
Przed podjęciem decyzji o zakupie warto zapoznać się z wymaganiami sprzętowymi. Należy oczywiście pamiętać, że projekt jest na wczesnym etapie produkcji i obecnie deweloperzy raczej nie spędzili za wiele czasu na optymalizacji silnika.
Minimalne wymagania sprzętowe
- System operacyjny: Windows 7 SP1 (x64)
- Procesor: 2 GHz Dual-Core 64-bit
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta grafiki: Kompatybilna z DirectX 10, 1 GB pamięci
- Miejsce na dysku: 10 GB
Rekomendowane wymagania sprzętowe
- System operacyjny: Windows 7 SP1 (x64), Windows 8 (x64), Windows 10 (x64)
- Procesor: 3 GHz Quad-Core 64-bit
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta grafiki: kompatybilna z DirectX 12, 2 GB pamięci
- Miejsce na dysku: 3 GB
Pierwsze recenzje użytkowników wersji Squad sprzedawanej w Early Access są pozytywne i według nich, gra już teraz potrafi dostarczyć dużo dobrej zabawy. Oczekiwania względem tej produkcji są bardzo wysokie, gdyż jest to pierwszy komercyjny tytuł zespołu odpowiedzialnego za legendarnego moda Project Reality, który do dzisiaj uznawany jest za jedną z najlepszych taktycznych strzelanek w historii. Tę modyfikację można od pewnego czasu pobrać jako samodzielną darmową grę, więc autorzy będą musieli się solidnie postarać, aby przekonać graczy do wydania pieniędzy na duchowego spadkobiercę.
Przypomnijmy, że gra koncentruje się wyłącznie na rozgrywkach sieciowych toczonych w dużej skali, na mapach mogących pomieścić maksymalnie stu użytkowników podzielonych na dwie drużyny. Squad zaprojektowano tak, aby mechanizmy rozgrywki wymuszały ścisłą współpracę pomiędzy członkami oddziału, a samotne wilki nie miały okazji za dużo zdziałać. W realizacji tego zamierzenia pomaga umożliwienie wcielenia się w rolę dowódcy, co pozwala budować struktury obronne i koordynować działania kolegów.