autor: Mateusz Kądziołka
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w styczniu bieżącego roku
Z informacji udostępnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w styczniu bieżącego roku, spośród wszystkich periodyków jedynie czasopismo CD-Action odnotowało przyrost zainteresowania w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku.
Z informacji udostępnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w styczniu bieżącego roku, spośród wszystkich periodyków jedynie czasopismo CD-Action odnotowało przyrost zainteresowania w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku.
Magazyn wydawnictwa Bauer zanotował sprzedaż na poziomie 93 337 egzemplarzy, a tym samym 8 procentowy wzrost. Pozostałe czasopisma odnotowały spadki. Najboleśniejszą stratę poniósł PC World, gdyż jego wynik zmalał o 26,3 procent do 33 840 egzemplarzy.
Tytuł | Sprzedaż w styczniu 2011 roku | Sprzedaż w styczniu 2010 roku |
CD Action | 93 337 | 86 388 |
PC Format | 70 672 | 89 903 |
Komputer Świat* | 43 333 | 49 734 |
PC World | 33 840 | 45 921 |
Chip | 30 710 | 41 278 |
Play! | 12 816 | 14 086 |
Z podobną sytuacją mamy do czynienia porównując wyniki ze stycznia bieżącego roku z grudniem 2010. Największy wzrost sprzedaży ponownie zanotował CD Action (o 11,4 procent), a najwięcej stracił PC Format (3,9 procent).
Tytuł | Sprzedaż w styczniu 2011 roku | Sprzedaż w grudniu 2010 roku |
CD Action | 93 337 | 83 778 |
PC Format | 70 672 | 73 519 |
Komputer Świat* | 43 333 | 43 834 |
PC World | 33 840 | 33 949 |
Chip | 30 710 | 28 915 |
Play! | 12 816 | 12 064 |
* Komputer Świat to jedyny dwutygodnik ujęty w zestawieniu ZKDP.