autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w styczniu 2014 roku. CD Action na szczycie
CD Action kolejny miesiąc z rzędu jest najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym w Polsce. Najnowsze dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy dotyczą stycznia 2014 roku.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych w styczniu 2014 roku. Niezmiennie od wielu miesięcy pozycję lidera okupuje CD Action.
Sprzedaż styczniowego numeru CD Action wyniosła 74 906 egzemplarzy, a więc o 3,83% mniej niż w styczniu 2013 roku. Minimalnie gorszym rezultatem może pochwalić się PC Format – 74 355 egzemplarzy to o 0,18% lepiej niż na początku 2013 roku. Podium zamyka Komputer Świat z 26 423 egzemplarzami (o 24,73% mniej niż w styczniu 2013 roku). Wyraźny kryzys przeżywa PC World, którego sprzedaż w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku zmniejszyła się o 42,18% i wyniosła 13 779 egzemplarzy (ostatnia, piąta lokata).
Tytuł | Sprzedaż w styczniu 2014 roku | Sprzedaż w styczniu 2013 roku |
CD Action | 74 906 | 77 887 |
PC Format | 74 355 | 74 218 |
Komputer Świat | 26 423 | 35 104 |
Chip | 16 258 | 19 818 |
PC World | 13 779 | 23 831 |
Jeśli najnowsze wyniki porównamy do miesiąca wstecz (grudzień 2013 roku), to największy wzrost popytu (o 39,72%) zaliczył PC Format. Najbardziej stratny (spadek o 15,55%) w tym przypadku okazał się Komputer Świat. Warto odnotować, że radzący sobie dotychczas najgorzej magazyn Chip, trzeci miesiąc z rzędu zajmuje czwartą pozycję na liście, zamieniając się miejscami z PC World.
Tytuł | Sprzedaż w styczniu 2014 roku | Sprzedaż w grudniu 2013 roku |
CD Action | 74 906 | 73 612 |
PC Format | 74 355 | 53 218 |
Komputer Świat | 26 423 | 31 412 |
Chip | 16 258 | 16 839 |
PC World | 13 779 | 15 274 |