Sprzedaż polskich magazynów branżowych w sierpniu 2014 r. CD-Action umacnia się na pozycji lidera
Jak informuje Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, czasopismo CD-Action umocniło się na pozycji lidera polskich magazynów komputerowych w sierpniu 2014 roku, odnotowując o ponad 13% większą sprzedaż niż w sierpniu 2013 roku. Wyniki drugiego w zestawieniu PC Format spadły w tym samym czasie również o ponad 13%.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) zajmuje się monitorowaniem rynku prasowego, a tworzone przez niego zestawienia są uważane za zobiektywizowany miernik pozycji poszczególnych tytułów prasowych na tle konkurencji. Według ostatniego raportu sprzedaż czasopisma CD-Action (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 94 640 egzemplarzy, czyli o 13,84% więcej, niż w sierpniu 2013 roku i jest to największy wzrost w zestawieniu. Tym samym CD-Action umocnił się na pozycji lidera. Drugi w zestawieniu PC Format (również Wydawnictwo Bauer) sprzedał ogółem w badanym okresie 49 974 egzemplarzy, po spadku o 13,28%. Trzecie miejsce zajął Komputer Świat (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 11,07% i wyniósł 31 890 egzemplarzy. Najwięcej stracił PC World (IDG Poland), którego sprzedaż spadła o 39,55% i wyniosła ostatecznie 11 450 sztuk. Tak przedstawia się tabela wyników, opracowana przez portal wirtualnemedia.pl:
Podobnie sytuacja wygląda w zestawieniu sprzedaży w lipcu i sierpniu 2014 roku. Poczytność CD-Action wzrosła w tym okresie o 31,31% (w tym czasie pojawił się numer poświęcony targom E3). Najwięcej stracił PC Format – 15,18%.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań. Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.