autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w pierwszym kwartale 2014 roku
CD Action był najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym w pierwszym kwartale 2014 roku. Nie zmienia to jednak faktu, że wszystkie pięć pism odnotowało spadek popularności w stosunku do tego samego okresu w 2013 roku.
Z informacji ujawnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w pierwszym kwartale 2014 roku CD Action było najchętniej kupowanym czasopismem branżowym. Wszystkie pisma uwzględnione w rankingu zanotowały jednak spadek sprzedaży.
CD Action w pierwszym kwartale bieżącego roku kupowały średnio 86 944 osoby miesięcznie, czyli o 3,85% mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Na drugim miejscu znalazł się PC Format z wynikiem 65 751 egzemplarzy (spadek o 14,83%). Podium zamknął Komputer Świat z rezultatem 30 680 średnio sprzedawanych sztuk. Czwarte miejsce zajął Chip (15 445 egzemplarzy), a na piąte spadł PC World za sprawą największego spadku popularności (o 44,81%). Magazyn sprzedawał się średnio w 12,985 sztukach.
Tytuł | Średnia sprzedaż w I kwartale 2014 roku | Średnia sprzedaż w I kwartale 2013 roku |
CD Action | 86 944 | 90 423 |
PC Format | 65 751 | 77 196 |
Komputer Świat | 30 680 | 34 778 |
Chip | 15 445 | 18 957 |
PC World | 12 985 | 23 527 |
Poszczególne pisma znajdują się na tych samych lokatach także w rankingu biorącym pod uwagę wyłącznie marzec 2014 roku. Tutaj również najwięcej stracił PC World – 12 262 egzemplarze to o 46,36% gorszy wynik od tego uzyskanego w marcu 2013 roku. Na czele nieprzerwanie CD Action z rezultatem 97 170 zakupionych sztuk.
Tytuł | Sprzedaż w marcu 2014 roku | Sprzedaż w marcu 2013 roku |
CD Action | 97 170 | 115 108 |
PC Format | 62 228 | 93 504 |
Komputer Świat | 26 290 | 35 061 |
Chip | 15 005 | 19 000 |
PC World | 12 262 | 22 858 |