autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku
Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że CD Action był najchętniej kupowanym polskim magazynem branżowym w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku. Podano także wyniki sprzedaży we wrześniu.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży magazynów branżowych w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku. Oprócz tego poznaliśmy wrześniowe statystyki.
Tytuł | Średnia sprzedaż w okresie styczeń-wrzesień 2013 roku | Średnia sprzedaż w okresie styczeń-wrzesień 2012 roku |
CD Action | 86 363 | 81 670 |
PC Format | 66 212 | 74 963 |
Komputer Świat | 30 831 | 43 057 |
PC World | 21 489 | 28 038 |
Chip | 17 839 | 22 503 |
Na szczycie zestawienia znalazł się magazyn CD Action, który w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku zanotował średnią sprzedaż na poziomie 86 363 egzemplarzy. Jako jedyny może pochwalić się wzrostem (o 5,75%) w stosunku do tego samego okresu 2012 roku. Na drugim miejscu znalazł się PC Format ze średnim wynikiem 66 212 sztuk – to o 11,67% gorzej niż rok temu. Podium zamyka Komputer Świat z rezultatem 30 831 egzemplarzy (spadek o 28,39%).
Tytuł | Sprzedaż we wrześniu 2013 roku | Sprzedaż we wrześniu 2012 roku |
CD Action | 101 205 | 82 584 |
PC Format | 60 585 | 63 090 |
Komputer Świat | 27 209 | 41 095 |
PC World | 20 088 | 25 896 |
Chip | 16 015 | 20 299 |
We wrześniu 2013 roku również tylko CD Action mógł pochwalić się lepszą sprzedażą niż w tym samym miesiącu 2012 roku (101 205 egzemplarzy, wzrost o 22,55%). Pozostałe magazyny radziły sobie gorzej – przykładowo PC Format ma wynik gorszy o 3,97%, a Komputer Świat o 33,79%. Zestawienie zamyka Chip z rezultatem 16 015 sprzedanych egzemplarzy.