Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 16 grudnia 2013, 10:30

autor: Marcin Skierski

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku

Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że CD Action był najchętniej kupowanym polskim magazynem branżowym w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku. Podano także wyniki sprzedaży we wrześniu.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku - ilustracja #1

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży magazynów branżowych w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku. Oprócz tego poznaliśmy wrześniowe statystyki.

Tytuł

Średnia sprzedaż w okresie styczeń-wrzesień 2013 roku

Średnia sprzedaż w okresie styczeń-wrzesień 2012 roku

CD Action

86 363

81 670

PC Format

66 212

74 963

Komputer Świat

30 831

43 057

PC World

21 489

28 038

Chip

17 839

22 503

Na szczycie zestawienia znalazł się magazyn CD Action, który w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku zanotował średnią sprzedaż na poziomie 86 363 egzemplarzy. Jako jedyny może pochwalić się wzrostem (o 5,75%) w stosunku do tego samego okresu 2012 roku. Na drugim miejscu znalazł się PC Format ze średnim wynikiem 66 212 sztuk – to o 11,67% gorzej niż rok temu. Podium zamyka Komputer Świat z rezultatem 30 831 egzemplarzy (spadek o 28,39%).

Tytuł

Sprzedaż we wrześniu 2013 roku

Sprzedaż we wrześniu 2012 roku

CD Action

101 205

82 584

PC Format

60 585

63 090

Komputer Świat

27 209

41 095

PC World

20 088

25 896

Chip

16 015

20 299

We wrześniu 2013 roku również tylko CD Action mógł pochwalić się lepszą sprzedażą niż w tym samym miesiącu 2012 roku (101 205 egzemplarzy, wzrost o 22,55%). Pozostałe magazyny radziły sobie gorzej – przykładowo PC Format ma wynik gorszy o 3,97%, a Komputer Świat o 33,79%. Zestawienie zamyka Chip z rezultatem 16 015 sprzedanych egzemplarzy.