autor: Artur Raciborski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2013 roku. CD-Action najlepsze
Czasopismo CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się polskim pismem komputerowym w październiku 2013 roku - tak wynika z danych przygotowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.
CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się pismem komputerowym w październiku ubiegłego roku, jak wynika z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Pismo CD-Action w październiku 2013 roku kupiono prawie 91 tysięcy razy, a to wzrost o prawie 20 tysięcy w porównaniu do października 2012 roku. Na drugim miejscu uplasował się magazyn PC Format, sprzedając ogółem 69 138 egzemplarzy w październiku 2013 roku, co jest wzrostem sprzedaży o 1,40% w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej. Trzecie miejsce zajął Komputer Świat, który sprzedał 43 299 egzemplarzy. Jest to wynik o 6,96% gorszy w porównaniu do października 2012 roku.
Gorzej poradziły sobie pisma PC World i Chip. PC World osiągnął najsłabszy wynik, ponieważ sprzedaż magazynu spadła aż o 31,19%. W październiku 2013 roku sprzedaż PC World wyniosła 18 217 egzemplarzy, a w październiku 2012 roku 26 473. Magazyn Chip sprzedał 16 059 egzemplarzy, co jest 19,86% spadkiem w porównaniu do wyniku z października 2012 roku (20 037 egzemplarzy).
Jeśli chodzi o porównanie sprzedaży w październiku i wrześniu ubiegłego roku, to największy wzrost sprzedaży ogółem, bo aż o 59,13% osiągnął Komputer Świat.
CD-Action zanotował 10,22% spadek sprzedaży w październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku. PC Format zwiększył sprzedaż o prawie 9 tysięcy egzemplarzy, natomiast PC World odnotował lekki spadek o prawie 2 tysiące sprzedanych egzemplarzy. Magazyn Chip w październiku utrzymał stałą sprzedaż w październiku i wrześniu 2013 roku.