autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2012 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił najnowsze dane dotyczące sprzedaży najpopularniejszych czasopism branżowych. W październiku 2012 roku na szczycie zestawienia znalazł się magazyn CD Action, który jednak odnotował spadek popularności względem września 2012 roku.
Z informacji ujawnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w październiku 2012 roku CD Action było najchętniej kupowanym czasopismem branżowym. Z kolei najsłabszą sprzedaż osiągnął Chip.
CD Action w październiku 2012 roku został zakupiony przez 71 238 osób, co stanowi wynik o 5,09% gorszy niż w październiku 2011 roku. Największy wzrost (27,08%) odnotował PC Format, sprzedając się w liczbie 68 186 egzemplarzy i obejmując dzięki temu drugą lokatę w zestawieniu. Na trzecim miejscu znalazł się Komputer Świat, który może pochwalić się wynikiem 46 537 sztuk. To o 16,81% więcej, niż w analogicznym okresie 2011 roku, kiedy Komputer Świat był jeszcze dwutygodnikiem (obecnie to miesięcznik).
Tytuł | Sprzedaż w październiku 2012 roku | Sprzedaż w październiku 2011 roku |
CD Action | 71 238 | 75 059 |
PC Format | 68 186 | 53 656 |
Komputer Świat | 46 537 | 39 841 |
PC World | 26 473 | 28 423 |
Chip | 20 037 | 25 589 |
W porównaniu do września 2012 roku, w październiku 2012 roku największy wzrost sprzedaży (13,24%) odnotował Komputer Świat. W tym zestawieniu najbardziej straciło czasopismo CD Action, którego z miesiąca na miesiąc zakupiło o 13,74% mniej czytelników. Najniższą, choć też najbardziej wyrównaną sprzedaż osiągnął Chip.
Tytuł | Sprzedaż w październiku 2012 roku | Sprzedaż we wrześniu 2012 roku |
CD Action | 71 238 | 82 584 |
PC Format | 68 186 | 63 090 |
Komputer Świat | 46 537 | 41 095 |
PC World | 26 473 | 25 896 |
Chip | 20 037 | 20 299 |