autor: Mateusz Kądziołka
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2011 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w październiku 2011 roku.
Z informacji udostępnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w październiku 2011 roku wszystkie magazyny branżowe zanotowały spadki sprzedaży. Największe straty dotknęły czasopisma PC Format i Komputer Świat.
Na czele stawki w dalszym ciągu znajduje się miesięcznik CD Action. Magazyn znalazł 75 059 nabywców, notując spadek o 2,36% w porównaniu do października 2010 roku. Na kolejnych miejscach uplasowały się: PC Format (53 656 egzemplarzy, -25,5%), Komputer Świat (39 884 egz., - 37,6% -największa strata w zestawieniu), PC World (28 423 egz., -11%) oraz Chip (25 689 egz., -17%).
Tytuł | Sprzedaż w październiku 2011 roku | Sprzedaż w październiku 2010 roku |
CD Action | 75 059 | 76 875 |
PC Format | 53 656 | 71 987 |
Komputer Świat* | 39 884 | 63 900 |
PC World | 28 423 | 31 933 |
Chip | 25 689 | 30 071 |
W porównaniu do września 2011 roku, największy wzrost sprzedaży zanotował magazyn Komputer Świat (9,64%). Jeśli chodzi o spadki to najwięcej straciło czasopismo PC Format (20,7%).
Tytuł | Sprzedaż w październiku 2011 roku | Sprzedaż we wrześniu 2011 roku |
CD Action | 75 059 | 76 861 |
PC Format | 53 656 | 67 660 |
Komputer Świat* | 39 884 | 36 376 |
PC World | 28 423 | 29 596 |
Chip | 25 689 | 28 330 |
* Komputer Świat to jedyny dwutygodnik ujęty w zestawieniu ZKDP.