Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2014 r. CD-Action ponownie liderem
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił dane dotyczące sprzedaży polskich magazynów branżowych w lutym tego roku. CD-Action tradycyjnie okazało się liderem zestawienia, a największą stratę zanotował PC World.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował wyniki sprzedaży magazynów branżowych w Polsce za luty 2014 roku. Nikogo śledzącego te reporty nie powinna zaskoczyć informacja, że pozycję lidera obroniło jak zwykle CD-Action. W drugim miesiącu roku pismo rozeszło się w 88 757 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 5,23% w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 r. Drugie miejsce należało do czasopisma PC Format z wynikiem 60 669 sztuk, czyli o 5% mniej niż w roku ubiegłym. Ostatnią pozycję na podium zajął Komputer Świat, którego sprzedaż zwiększyła się o 15% do poziomu 39 328 egzemplarzy. Stanowi to jednocześnie najwyższy wzrost zanotowany w lutym.
Największym przegranym miesiąca okazał się magazyn PC World, którego sprzedaż spadła aż o 45,99% do 12 915 tysięcy egzemplarzy. W rezultacie czasopismo zmieniło pozycję w rankingu z czwartej na piątą, dając się wyprzedzić pismu Chip. Jego redaktorzy również nie mają jednak zbytnich powodów do zadowolenia, gdyż także zanotowali spadek sprzedaży. Po prostu nie był on tak dramatyczny jak w przypadku PC World.
Porównując wyniki między styczniem a lutym tego roku najwięcej, bo 48,84% zyskał Komputer Świat. Natomiast największa stratę (o 18,41%) zanotował „PC Format.
Przypomnijmy na koniec, że kategpria „sprzedaż ogółem” stanowi sumę sprzedaży wydań drukowanych i elektronicznych, zarówno indywidualną, jak i w ramach prenumeraty.