Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2014 r. CD-Action tradycyjnie liderem
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował podsumowanie sprzedaży polskich magazynów branżowych w listopadzie ubiegłego roku. CD-Action tradycyjnie okazało się liderem zestawienia, a największą stratę zanotował PC World.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował wyniki sprzedaży magazynów branżowych w Polsce w listopadzie ubiegłego roku. Tradycyjnie liderem okazało się CD-Action, którego sprzedaż wyniosła 79 432 egzemplarze, co stanowi wzrost o 1,75% w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2013 r. Na drugim miejscu ulokowało się czasopismo PC Format. Jego wydawca ma jednak mniejsze powody do zadowolenia, gdyż wynik 48 704 egz. oznacza spadek o 25,13%. Na podium znalazł się jeszcze Komputer Świat z 30 613 egzemplarzami, co stanowi wzrost o niecałe 3%.
Największym przegranym listopada okazał się magazyn PC World. Zajął on ostatnie, czyli piąte miejsce w rankingu z wynikiem 10 203 egzemplarzy, czyli o 33,89% mniej niż w jedenastym miesiącu 2013 roku.
Natomiast zestawiając listopad z październikiem ubiegłego roku, CD-Action było jedynym czasopismem, które może pochwalić się wzrostem – o 2,53%. Natomiast największą stratę (o 35,49%) zanotował Komputer Świat.
Podczas analizowania wyników sprzedaży warto pamiętać, że kategoria „sprzedaż ogółem” stanowi sumę sprzedaży wydań drukowanych i elektronicznych, zarówno indywidualną, jak i w ramach prenumeraty.