autor: Artur Raciborski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2013 roku. CD-Action znowu liderem
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił dane dotyczące sprzedaży polskich magazynów branżowych w listopadzie 2013 roku. CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się czasopismem. Dobrym wynikiem pochwalić się może również PC Format. Najwięcej stracił PC World.
CD-Action jest niepokonanym królem, jeśli chodzi o sprzedaż magazynów branżowych w Polsce. Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się pismem komputerowym w listopadzie ubiegłego roku. Czasopismo kupiono w tym okresie 78 tysięcy razy, co jest wynikiem o 11,02% słabszym w porównaniu do listopada 2012 roku. Na drugim miejscu uplasował się magazyn PC Format. Znalazł on 65 055 nabywców, notując w ten sposób rezultat o 6,63% lepszy w porównaniu do listopada roku ubiegłego. Jest to także jedyny wzrost sprzedaży w zestawieniu w listopadzie 2013 roku. Trzecia pozycja należy do pisma Komputer Świat, które sprzedało 29 729 egzemplarzy. Jest to spadek o 33,77% w porównaniu do tego samego miesiąca roku ubiegłego.
Następną pozycję objął magazyn Chip, sprzedając 16 242 egzemplarzy, czyli o 18,16% mniej niż w listopadzie 2012 roku. Najwięcej stracił PC World, którego sprzedaż wyniosła 15 493 egzemplarzy – oznacza to spadek o 40,15% w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej.
Jeżeli chodzi o porównanie października i listopada ubiegłego roku, to jedynym wzrostem sprzedaży może pochwalić się magazyn Chip. Kupiono go o 1,14% więcej w listopadzie 2013 roku niż w październiku. Najwięcej stracił Komputer Świat, który zanotował spadek aż o 31,34%.