Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lipcu 2013 roku. CD-Action dalej na czele
Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że magazyn CD-Action umocnił się na pozycji lidera rankingu czasopism branżowych. W tym roku tylko w kwietniu nie zajmował pierwszej pozycji w zestawieniu sprzedaży ZKDP – wówczas palmę pierwszeństwa odebrał mu PC Format.
Magazyn CD-Action dobrze radzi sobie w tym roku. Tylko w jednym miesiącu oddał fotel lidera sprzedaży wśród czasopism branżowych pismu PC Format. Jak wynika z danych publikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, CD-Action w lipcu 2013 roku kupiło prawie 93 tys. ludzi. Drugi w kolejności PC Format jest daleko w tyle – sprzedaż wyniosła prawie 59 tys. egzemplarzy. Stawkę tradycyjnie zamykają PC World (21 250 egz.) i Chip (16 412 egz.)
Tytuł | Sprzedaż w lipcu 2013 roku | Sprzedaż w lipcu 2012 roku |
CD Action | 92 958 | 80 672 |
PC Format | 58 766 | 57 853 |
Komputer Świat | 30 020 | 41 312 |
PC World | 21 250 | 26 482 |
Chip | 16 412 | 20 389 |
W lipcu 2013 roku największym wzrostem sprzedaży względem tego samego miesiąca roku poprzedniego mógł pochwalić się magazyn CD-Action: wynik był wyższy o 15,23%. Sprzedaż magazynu PC Format była stabilna i prawie się nie zmieniła (wzrost o 1,58%). Najwięcej w skali roku, bo 27,33%, stracił Komputer Świat, który trafił do rąk 30 tys. osób. Straty zanotowały też PC World i Chip.
Tytuł | Sprzedaż w lipcu 2013 roku | Sprzedaż w czerwcu 2013 roku |
CD Action | 92 958 | 68 622 |
PC Format | 58 766 | 54 481 |
Komputer Świat | 30 020 | 26 726 |
PC World | 21 250 | 19 817 |
Chip | 16 412 | 17 594 |
Względem czerwca 2013 roku najwyższy wzrost sprzedaży osiągnęło znowu CD-Action – aż 35,46%. Jako jedyny w tym zestawieniu stracił magazyn Chip, a spadek wyniósł 6,72%. Inne pisma osiągnęły stabilny wzrost.