Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 16 września 2013, 11:35

autor: Marcin Skierski

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w I półroczu 2013 roku

Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że CD Action był najchętniej kupowanym polskim magazynem branżowym w pierwszej połowie bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się także, jak poszczególne periodyki radziły sobie na rynku w czerwcu.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w I półroczu 2013 roku - ilustracja #1

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży magazynów branżowych w pierwszej połowie bieżącego roku. Na szczycie zestawienia znajduje się CD Action.

Tytuł

Średnia sprzedaż w I półroczu 2013 roku

Średnia sprzedaż w I półroczu 2012 roku

CD Action

82 819

82 656

PC Format

69 822

79 880

Komputer Świat

31 922

43 489

PC World

22 063

28 872

Chip

18 568

23 482

Magazyn Wydawnictwa Bauer w pierwszym półroczu 2013 roku zanotował średnią sprzedaż na poziomie 82 819 egzemplarzy. To o 0,20% więcej niż w pierwszej połowie 2012 roku. Na drugim miejscu znalazł się PC Format ze średnią sprzedażą wynoszącą 69 822 egzemplarzy. Jest to wynik o 12,59% gorszy niż w analogicznym okresie 2012 roku. Największy spadek (o 26,60%) średniej sprzedaży odnotował Komputer Świat.

Tytuł

Sprzedaż w czerwcu 2013 roku

Sprzedaż w czerwcu 2012 roku

CD Action

68 622

71 685

PC Format

54 481

59 514

Komputer Świat

26 726

35 689

PC World

21 260

26 003

Chip

17 594

21 174

Dzięki danym zgromadzonym przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy dowiedzieliśmy się też, jak wyglądała popularność poszczególnych magazynów branżowych w czerwcu bieżącego roku. W tym przypadku kolejność miejsc się nie zmieniła i na szczycie zestawienia również znajduje się CD Action. Komputer Świat znowu odnotował największy spadek (o 25,11%) – tym razem w porównaniu do czerwca 2012 roku.