autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w I półroczu 2013 roku
Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że CD Action był najchętniej kupowanym polskim magazynem branżowym w pierwszej połowie bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się także, jak poszczególne periodyki radziły sobie na rynku w czerwcu.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży magazynów branżowych w pierwszej połowie bieżącego roku. Na szczycie zestawienia znajduje się CD Action.
Tytuł | Średnia sprzedaż w I półroczu 2013 roku | Średnia sprzedaż w I półroczu 2012 roku |
CD Action | 82 819 | 82 656 |
PC Format | 69 822 | 79 880 |
Komputer Świat | 31 922 | 43 489 |
PC World | 22 063 | 28 872 |
Chip | 18 568 | 23 482 |
Magazyn Wydawnictwa Bauer w pierwszym półroczu 2013 roku zanotował średnią sprzedaż na poziomie 82 819 egzemplarzy. To o 0,20% więcej niż w pierwszej połowie 2012 roku. Na drugim miejscu znalazł się PC Format ze średnią sprzedażą wynoszącą 69 822 egzemplarzy. Jest to wynik o 12,59% gorszy niż w analogicznym okresie 2012 roku. Największy spadek (o 26,60%) średniej sprzedaży odnotował Komputer Świat.
Tytuł | Sprzedaż w czerwcu 2013 roku | Sprzedaż w czerwcu 2012 roku |
CD Action | 68 622 | 71 685 |
PC Format | 54 481 | 59 514 |
Komputer Świat | 26 726 | 35 689 |
PC World | 21 260 | 26 003 |
Chip | 17 594 | 21 174 |
Dzięki danym zgromadzonym przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy dowiedzieliśmy się też, jak wyglądała popularność poszczególnych magazynów branżowych w czerwcu bieżącego roku. W tym przypadku kolejność miejsc się nie zmieniła i na szczycie zestawienia również znajduje się CD Action. Komputer Świat znowu odnotował największy spadek (o 25,11%) – tym razem w porównaniu do czerwca 2012 roku.