Sprzedaż pism komputerowych w październiku 2017 roku. Spore wzrosty w porównaniu z wrześniem
Październik 2017 roku okazał się całkiem niezłym miesiącem pod względem sprzedaży pism komputerowych w Polsce. Wszystkie znajdujące się w zestawieniu magazyny zanotowały wyraźny wzrost w porównaniu z wrześniem. Na pozycji lidera, jak zwykle, uplasowało się CD-Action.
Rok 2018 rozpoczął się na dobre, lecz czas powrócić jeszcze na chwilę do 2017. Wszystko za sprawą serwisu wirtualnemedia.pl, który jak zwykle, na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotował miesięczne zestawienie ogólnej sprzedaży pism komputerowych (czyli obejmującej wydania cyfrowe, papierowe oraz wszystkie rodzaje prenumeraty), tym razem skupiające się na październiku ubiegłego roku. Obyło się bez większych przetasowań. Pozycję lidera utrzymało wrocławskie CD-Action (Wydawnictwo Bauer). Magazyn rozszedł się w nakładzie 86 176 egzemplarzy, o 32,41% większym w porównaniu z tym samym okresem w 2016 roku. To jedyny tego typu wzrost w całym zestawieniu. Na drugim miejscu znalazł się Komputer Świat (Ringier Axel Springer Polska) z 39 349 sprzedanymi egzemplarzami, a na trzecim PC Format, który może pochwalić się wynikiem na poziomie 34 287 rozprowadzonych egzemplarzy. Oba te czasopisma zanotowały spadek w porównaniu z październikiem 2016 roku, odpowiednio o 8,22% i 0,75%.
Dużo lepiej październikowe wyniki ogólnej sprzedaży wyglądają w porównaniu z wrześniem 2017 roku. Każde z trzech czasopism, które znalazły się w zestawieniu przygotowanym przez serwis wirtualnemedia.pl, zanotowało wyraźny wzrost. Największym, bo aż o 57,92%, może pochwalić się CD-Action. Najwyraźniej dołączone do pisma w tym okresie pełne wersje gier, takich jak Prince of Persia: Dwa Trony czy South Park: Kijek Prawdy, okazały się doskonałym wabikiem na czytelników. O 37,56% skoczyła sprzedaż magazynu Komputer Świat, a o 13,18% lepiej rozszedł się PC Format.