autor: Kamil Zwijacz
Sprzedaż pism komputerowych w lipcu 2016 roku - CD-Action liderem, ale z dużym spadkiem
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w lipcu bieżącego roku liderem sprzedaży wśród magazynów komputerowych był CD-Action. Pismo zanotowało jednak aż 22% spadku zainteresowania w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku.
W serwisie Wirtualnemedia.pl po raz kolejny opublikowano wyniki sprzedaży magazynów komputerowych, opracowane na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tym razem dotyczą one lipca bieżącego roku. W tym miesiącu największą popularnością cieszył się oczywiście CD-Action Wydawnictwa Bauer, który rozszedł się w 68539 egzemplarzach. Jest to zdecydowanie wyższy wynik, niż konkurencyjnych tytułów, aczkolwiek pismo i tak zanotowało duży, bo ponad 22% spadek w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku, kiedy to sprzedano ponad 88,5 tysiąca egzemplarzy.
Na drugim miejscu uplasował się PC Format (również Wydawnictwo Bauer) z 37187 egzemplarzami, co również oznacza duży spadek wynoszący 19,45%. Tylko 1,64% stracił Komputer Świat od Ringier Axel Springer Polska i rozszedł się w 30734 egzemplarzach. Natomiast czwarta lokata przypadła magazynowi Chip z Grupy Burda, którego sprzedaż zmalała o 13,95% i wyniosła 8856 egzemplarzy.
Krótko pisząc, w lipcu różowo nie było, aczkolwiek w porównaniu do czerwca bieżącego roku już tak tragicznie nie jest, gdyż jedynie PC Format musi się pogodzić z około 16% spadkiem sprzedaży. W pozostałych przypadkach mowa zmniejszeniu zainteresowania o około 2%, a w przypadku CD-Action zanotowano nawet niewielki, bo wynoszący 0,61% wzrost sprzedaży.