Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 stycznia 2009, 11:59

autor: Piotr Doroń

Sprzedaż hitów Microsoftu w USA

W ostatnich dniach przedstawiliśmy Wam dwa obszerne zestawienia najlepiej sprzedających się gier w 2008 roku na rynku amerykańskim. Dzisiaj chcielibyśmy opublikować resztę ujawnionych danych – tym razem w całości dotyczących platformy Xbox 360.

W ostatnich dniach przedstawiliśmy Wam dwa obszerne zestawienia najlepiej sprzedających się gier w 2008 roku na rynku amerykańskim (oba przygotowane przez grupę NPD). W pierwszym zapoznaliście się z listą najczęściej kupowanych produkcji w grudniu i w całym zeszłym roku, natomiast w drugim skupiliśmy się na ekskluzywnych hitach dla PlayStation 3 i najnowszej odsłonie przygód Lary Croft. Dzisiaj chcielibyśmy opublikować resztę ujawnionych danych – tym razem w całości dotyczących platformy Xbox 360.

Opublikowane liczby dotyczą oczywiście jedynie tych tytułów, które zostały wydane wyłącznie na najnowszą stacjonarną konsolę Microsoftu. Najlepiej wśród nich poradziła sobie druga odsłona Gears of War, którą w ubiegłym roku zakupiło 2,3 miliony posiadaczy 360-tki. I nic dziwnego – produkcja oferuje świetną zabawę, a rozbudowana kampania reklamowa jedynie pomogła osiągnąć jej sukces. Aktualnie, według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com, w GoW 2 gra już prawie 3 miliony użytkowników Xboxa 360 zamieszkujących Stany Zjednoczone (na świecie 4,5 miliona).

Fable II nie poszło już tak rewelacyjnie. Najnowsze dzieło Petera Molyneux do końca 2008 roku znalazło 1,2 miliona nabywców (aktualnie 1,5 miliona, a na świecie prawie 2,5 miliona – VGChartz.com). Niemniej jednak w dalszym ciągu pozostaje to wynikiem bardzo dobrym, szczególnie w świetle fatalnych wieści z obozu Rare.

Okazuje się bowiem, że kolejny tytuł ekskluzywny na 360-tkę – Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts – radzi sobie znacznie gorzej. Wraz z końcem 2008 roku NPD naliczyło w Stanach tylko 140 tysięcy sprzedanych egzemplarzy gry. Obecnie szacuje się, że w kolejne przygody Banjo pogrywa 650 tysięcy graczy na całym świecie. Zakręcona formuła zabawy przyjęta przez Rare, opierająca się na zasadzie budowy różnego rodzaju pojazdów najwidoczniej nie przypadła do gustu graczom spragnionym szybkiej rozgrywki.

Można było się spodziewać, że na polu ekskluzywnych tytułów Xbox 360 odniesie większe sukcesy niż PlayStation 3. Rezultaty NPD wskazują jednak, że różnice nie są szokujące, a trzeba zauważyć, że Xbox 360 ma w USA zdecydowanie większą bazę użytkowników niż PS3 (według VGChartz.com różnica wynosi 9 milionów osób). LittleBigPlanet sprzedaje się dużo lepiej niż Nuts & Bolts, MGS 4 i Fable II idą łeb w łeb i tylko GoW 2 bije na głowę Resistance 2.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej