autor: Kamil Zwijacz
Sprzedaż czasopism branżowych w sierpniu 2015 roku. CD-Action z ponad 9% spadkiem zainteresowania
Poznaliśmy sierpniowe wyniki sprzedaży polskich pism komputerowych. Z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że lider zestawienia, magazyn CD-Action, zaliczył ponad 9% spadek zainteresowania w porównaniu do sierpnia 2014 roku.
W serwisie Wirtualnemedia.pl opublikowano sierpniowe wyniki sprzedaży pism komputerowych, opracowane na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W rzeczonym miesiącu najpopularniejszym magazynem było oczywiście CD-Action (Wydawnictwo Bauer), które rozeszło się w 85 936 egzemplarzach. Oznacza to jednak, że sprzedaż spadła o 9,2% (94 640) w porównaniu z sierpniem 2014 roku.
Znacznie lepiej poradził sobie zajmujący drugie miejsce PC Format (również Wydawnictwo Bauer), który zanotował wynik 56 955 sprzedanych egzemplarzy, czyli blisko o 14% lepiej (49 974), niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Trzecie miejsce, z 37 869 egzemplarzami (wzrost z 31 946, czyli o 18,54%), przypadło magazynowi Komputer Świat (Ringier Axel Springer Polska), a ranking zamyka Chip (Grupa Burda) z 9 859 egzemplarzami (największy, ponad 30% spadek z 14 106 egzemplarzy).
Podobnie sprawy mają się podczas porównywania lipcowego zestawienia z sierpniem. Sprzedaż CD-Action spadła z 88 548 egzemplarzy na 85 936. PC Format zaliczył największy, ponad 23% wzrost popularności, z 46 168 na 56 955 egzemplarzy. Komputer Świat również poradził sobie dobrze, notując 37 869 sprzedanych egzemplarzy w porównaniu do 31 245 miesiąc wcześniej. Natomiast Chip zaliczył spadek z 10 292 na 9 859 egzemplarzy.