Sprzedaż czasopism branżowych w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży magazynów branżowych za wrzesień i pierwsze trzy kwartały tego roku. W obu kategoriach triumfowało czasopismo CD-Action.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował dane z wynikami sprzedaży czasopism branżowych za trzy pierwsze kwartały tego roku. Nikogo chyba nie zaskoczy informacja, że bezkonkurencyjny okazał się tradycyjnie magazyn CD-Action, który w ciągu tego okresu uzyskał średnią miesięczną sprzedaż na poziomie 76 471 egzemplarzy. Jest to wynik o 4,77% niższy niż w analogicznych dziewięciu miesiącach w roku ubiegłym.
Drugie miejsce na podium zajął PC Format ze średnią miesięczną sprzedażą na poziomie 51 333 egzemplarzy (spadek o 13,48%). Pierwszą trójkę zamyka Komputer Świat, którego średni wynik zwiększył się o 5,29% do 34 191 sztuk.
Najsłabiej poradził sobie tradycyjnie magazyn Chip, którego średnia miesięczna sprzedaż spadła aż o 25,46% i wyniosła 10 849 egzemplarzy.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wypuścił także szczegółowe dane za wrzesień tego roku. Tu również wygrało CD-Action, ale dla tego magazynu dane z dziewiątego miesiąca nie były już tak optymistyczne. W porównaniu z 2014 r. sprzedaż spadła aż o 38,04% do 63 585 egzemplarzy. Drugie miejsce zajął PC Format z wynikiem 52 182 egz. (wzrost o 4,12%), ostatnia pozycja na liście przypadła czasopismu Chip.