Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2015, 11:25

autor: Patryk Greniuk

Sprzedaż czasopism branżowych w lutym 2015 r. CD-Action liderem, tylko Komputer Świat na plusie

CD-Action było najchętniej czytanym periodykiem komputerowym w lutym 2015 roku. W porównaniu rok do roku, wszystkie magazyny, poza czasopismem Komputer Świat, zanotowały spadki sprzedaży. Ogólna liczba zakupionych egzemplarzy spadła o 6,6%.

Dane od dłuższego już czasu pokazują, że coraz mniej chętnie sięgamy po drukowane czasopisma komputerowe. - Sprzedaż czasopism branżowych w lutym 2015 r. CD-Action liderem, tylko Komputer Świat na plusie - wiadomość - 2015-05-15
Dane od dłuższego już czasu pokazują, że coraz mniej chętnie sięgamy po drukowane czasopisma komputerowe.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) udostępnił dane dotyczące sprzedaży czasopism branżowych w lutym 2015 roku. Na pozycji lidera niezmiennie utrzymuje się CD-Action, chociaż jego sprzedaż rok do roku spadła o prawie 5%. Jedynym magazynem, który zwiększył sprzedaż jest Komputer Świat.

Tytuł

Sprzedaż w lutym 2014

Sprzedaż w lutym 2015

Zmiana w sprzedaży (liczba egzemplarzy)

CD-Action

88 757

84 648

-4109 (-4,63%)

PC Format

60 669

54 260

-6409 (-10,56%)

Komputer Świat

39 291

39 651

+360 (+0,92%)

Chip

15 072

11 784

-3288 (-21,82%)

Sprzedaż ogółem

203 789

190 343

-13 446 (-6,6%)

Porównując luty roku 2015 oraz 2014 zauważyć możemy, że ogólna liczba sprzedanych magazynów była niższa o 13 466 sztuk (-6,6%). Dwa największe periodyki zaliczyły spadki: CD-Action o 4109 egzemplarzy (-4,63%), z kolei PC Format o 6409 (-10,56%). Jedynym czasopismem, które zwiększyło sprzedaż jest Komputer Świat. Nie możemy jednak mówić o wyniku imponującym, gdyż nakład wzrósł jedynie o 360 egzemplarzy, czyli niecały 1%. Największy spadek – o ponad 20% – zanotował Chip. Jak możemy zauważyć z poprzedniego zestawienia, trend ten utrzymuje się od dłuższego czasu. Dane te pokazują trwały odpływ czytelników, których i tak nie jest zbyt wielu. Może to spowodować kłopoty z wydaniem kolejnych numerów, i to już w niedalekiej przyszłości.

Wyżej wymienione dane dotyczące sprzedaży miesięcznej rok do roku są najbardziej miarodajnymi oraz obiektywnymi zestawieniami. Porównania dokonujemy odnosząc się do tego samego okresu, na który możliwie najmniejszy wpływ mają czynniki zewnętrzne jak liczba dni wolnych, święta, wakacje itp. Niestety możemy z nich jasno wyczytać, że czytelnictwo magazynów branżowych spada co roku o mniej więcej 10%.

Tytuł

Sprzedaż w styczniu 2015

Sprzedaż w lutym 2015

Zmiana w sprzedaży (liczba egzemplarzy)

CD-Action

71 679

84 648

+12 969 (+18,09%)

PC Format

54 153

54 260

+107 (+0,2%)

Komputer Świat

33 266

39 651

+6385 (+19,19%)

Chip

12 380

11 784

-596 (-4,81%)

Sprzedaż ogółem

171478

190 343

+18 865 (+11%)

Warto przyjrzeć się także krótkookresowym zmianom w sprzedaży, porównując wyniki ze stycznia oraz lutego 2015 roku. Jak możemy łatwo zauważyć, wszystkie czasopisma, poza Chipem, zanotowały mniejszy lub większy wzrost. Największą poprawę odnotował Komputer Świat z wynikiem +19,19%, a tuż za nim uplasował się CD-Action. Ogólna liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła o 18 865 sztuk, a więc równe 11%.