autor: Kamil Zwijacz
Sprzedaż czasopism branżowych w listopadzie 2015 r. - CD-Action notuje duży wzrost popularności
Poznaliśmy wyniki sprzedaży polskich pism komputerowych w listopadzie 2015 roku. Magazyn CD-Action niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera, a dodatkowo zanotował spory wzrost zainteresowania w porównaniu do listopada 2014 roku.
Poznaliśmy kolejne dane dotyczące popularności czasopism komputerowych opublikowane w serwisie Wirtualnemedia.pl na podstawie informacji ze Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Dotyczą one listopada 2015 roku i w porównaniu do października tego samego roku nie zmieniło się zbyt wiele. Liderem sprzedaży ponownie był magazyn CD Action (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 97 845 egzemplarzy. Oznacza to, że względem tego samego miesiąca w 2014 roku, pismo zanotowało bardzo duży, bo aż 23,18 procentowy wzrost sprzedaży (79 432 sprzedanych egzemplarzy). Sytuacja PC Formatu (Wydawnictwo Bauer), zajmującego drugą pozycję, nie jest już tak różowa, jak w przypadku wspomnianego przed chwilą magazynu. Pismo zanotowało bowiem 11,38 procentowy spadek sprzedaży z 48 704 na 43 163 egzemplarzy.
Przyzwoicie wypadł Komputer Świat od Ringier Axel Springer Polska, który rozszedł się w 32 244 egzemplarzach, co stanowi wzrost o 5,33 procenta w porównaniu do listopada 2014 roku, kiedy to sprzedano 30 613 egzemplarzy. Natomiast zajmujący ostatnią lokatę Chip (Grupa Burda) sprzedał się w 9 783 egzemplarzach i tym samym ucierpiał najbardziej z całego zestawienia, gdyż wynik ten oznacza aż 25,50 procentowy spadek (13 131 egzemplarzy rok wcześniej).
Jeżeli chodzi o porównanie listopada w stosunku do października 2015 roku, to wszystkie pisma, oprócz CD Action zanotowały spadek sprzedaży. Szczegóły znajdziecie w poniższych tabelkach.