autor: Bartosz Świątek
Sprzedaż Battlefield 5 rozczarowuje. Przyczyną złość konsumentów i spóźniona zawartość
Zdaniem jednego z analityków – Johna Millera z firmy SeekingAlpha – Battlefield V sprzedaje się gorzej, niż oczekiwał wydawca. Ekspert dopatruje się przyczyn w spóźnionym trybie battle royale oraz gniewie klientów.
W SKRÓCIE:
- zdaniem analityka firmy SeekingAlpha, Battlefield V nie radzi sobie zbyt dobrze na rynku;
- dowodem ma być obniżenie przez Electronic Arts oczekiwań względem przychodów w FY 2018, a także duże przeceny produkcji DICE;
- przyczyny to spóźniona zawartość i gniew klientów.
Analityk firmy SeekingAlpha (informacje są dostępne wyłącznie dla posiadaczy konta) – John Miller – stwierdził, że należy oczekiwać kolejnych korekt w zakresie ilości pieniędzy, które Electronic Arts spodziewa się zarobić na strzelance Battlefield V. Choć nie mamy na razie żadnych twardych danych, zdaniem eksperta sprzedaż tego tytułu jest rozczarowująca.
Miller podaje kilka argumentów, takich jak fakt, iż wydawca oficjalnie obniżył swoje estymacje przychodu za rok finansowy 2018 – z 5,55 do 5,20 mld dolarów. Drugim niepokojącym sygnałem są anormalnie szybkie i duże (sięgające 50%) przeceny, którymi najnowszy tytuł EA DICE został objęty niedługo po premierze.
W opinii analityka przyczyn zaistniałego stanu rzeczy należy dopatrywać się w opóźnieniu trybu battle royale (i kolejnych fragmentów kampanii single player), a także gniewie konsumentów, powiązanym z nietypowym ukazaniem drugiej wojny światowej. W tym kontekście warto przypomnieć głośną wypowiedź Patricka Söderlunda. Wygląda na to, że gracze wzięli sobie do serc radę ówczesnego dyrektora kreatywnego EA. Krótko mówiąc, produkcja wywarła złe pierwsze wrażenie i nie udało jej się go potem zatrzeć – przynajmniej nie w pełni.
Przypominamy, że Battlefield V dostępne jest na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Kilka tygodni temu tytuł doczekał się dużej aktualizacji Overture, która wprowadziła m.in. nowy rozdział kampanii, dodatkową mapę w trybie wieloosobowym oraz ulepszenia wydajności ray tracingu.