autor: Remigiusz Maciaszek
Sprzedano już prawie milion kopii gry RIFT
Deweloperzy z Trion Worlds mają powody, by cieszyć się z wyników osiągniętych przez RIFT. Według ostatnich raportów, od momentu premiery, sprzedano już prawie milion pudełek z grą. Na razie jednak bez odpowiedzi pozostaje pytanie, ile osób zdecydowało się na opłacanie abonamentu.
Deweloperzy z Trion Worlds mają powody, by cieszyć się z wyników osiągniętych przez RIFT. Według ostatnich raportów, od momentu premiery, sprzedano już prawie milion pudełek z grą. Na razie jednak bez odpowiedzi pozostaje pytanie, ile osób zdecydowało się na opłacanie abonamentu.
Nie ma żadnej wątpliwości, że milion sprzedanych kopii jest punktem, w który mierzy większość wydawców gier MMO. Nie inaczej jest chociażby w przypadku Star Wars: The Old Republic. Chociaż tam deweloperzy liczą bardziej na milion aktywnych subskrypcji. Tak czy inaczej RIFT osiągnął na rynku spory sukces.
Najważniejsze jest jednak pytanie, czy twórcom wirtualnego świata Telary uda się zatrzymać pozyskanych klientów? Tutaj sprawa jest znacznie trudniejsza, ale deweloperzy wydają się być pewni swego. David Reid odpowiedzialny za publikację RIFTa, nawiązuje do niedawnej wiadomości o odpływie 600 tys. klientów z World of Warcraft. Twierdzi on dosyć buńczucznie, że doskonale wie gdzie się oni podziali.
Niewątpliwie premiera RIFTa wzbudziła zainteresowanie graczy MMO, ale jeżeli ktoś posiada odrobinę wiedzy na temat tego rynku, to doskonale wie, że przepływ osób między tytułami nie przelicza się jak 1:1, porównując po prostu ilość subskrypcji. Nie robi się tak głównie dlatego, że abonament nie ustaje jednocześnie u 600 tys. osób na raz i jest to proces znacznie bardziej złożony i czasochłonny.
Tak czy inaczej, deweloperzy mają spore powody do radości, tym bardziej, że gra nie trafiła jeszcze na rynek azjatycki i rosyjski. Wygląda więc na to, że ilość sprzedanych kopii w niedługim czasie powinna przekroczyć wymarzony milion sztuk.