autor: Szymon Liebert
Sprzedano 900 tysięcy egzemplarzy Madden NFL 13 w 24 godziny
Madden NFL 13 pobił rekord sprzedaży serii – w ciągu 24 godzin od premiery z półek sklepowych zniknęło ponad 900 tysięcy pudełek. Wynik przełożył się na aktywność graczy w trybie online, która także była znacznie wyższa.
Firma Electronic Arts sprzedała ponad 900 tysięcy egzemplarzy gry Madden NFL 13 w ciągu 24 godzin od jej wtorkowej premiery. Tak dobry rezultat osiągnięto na zaledwie dwóch platformach: Xboksie 360 i PlayStation 3 (wyniki dla Wii oraz PlayStation Vita nie zostały podane). To najlepszy start w historii serii oraz poprawa wyniku sprzed roku o 7 procent. Wydawca ma powody do zadowolenia, bo marka zyskuje na popularności.
Wysoka sprzedaż Madden NFL 13 musiała przełożyć się na inne statystyki. Oddział EA Sports podał że gra pobiła rekord marki w graniu w trybie online. Pierwszego dnia w sieci było jednocześnie o 28 procent użytkowników więcej niż w przypadku poprzedniej odsłony. To oczywiście nie dziwi, bo funkcje internetowe stają się coraz bardziej istotne, a siedmioprocentowy skok sprzedaży musiał przynieść nowych fanów rywalizacji z żywymi przeciwnikami.
Fenomen Madden NFL dotyczy głównie Ameryki Północnej, a konkretniej Stanów Zjednoczonych i u nas jest praktycznie niewidoczny. Jak widać, seria sprzedaje się świetnie, mimo swojego corocznego cyklu, który uniemożliwia wprowadzenie do kolejnych gier poważnych zmian. Tak naprawdę jednak podobne tytuły sportowe funkcjonują z powodzeniem w tym systemie od lat i symulator footballu amerykańskiego nie jest tu wyjątkiem.