autor: Marcin Skierski
Sprzedano 1,7 miliona egzemplarzy gry Bastion
Amir Rao ze studia Supergiant Games ujawnił aktualne wyniki sprzedaży gry Bastion. Jest to wysoko oceniana produkcja RPG akcji wydana w 2011 roku, która najwyraźniej zdobyła dużą popularność wśród graczy.
Amir Rao (założyciel studia Supergiant Games) na tegorocznej edycji imprezy D.I.C.E. Summit ogłosił wyniki sprzedaży gry Bastion. Deweloper ma powody do zadowolenia i może uznać swój pierwszy projekt za sukces.
Twórca gry powiedział, że Bastion sprzedał się do tej pory w liczbie 1,7 miliona egzemplarzy na wszystkich platformach sprzętowych. 90% tego wyniku (czyli ok. 1,53 miliona) wypracowano po premierowym miesiącu w usłudze Xbox Live Arcade. Amir Rao nie uważa więc, by zespół Supergiant Games stracił na tym, że gra ukazała się najpierw tylko na Xboksie 360 (później trafiła m.in. na PC).
Założyciel studia Supergiant Games nie uściślił, czy do powyższego rezultatu wliczono egzemplarze gry zakupione przez graczy w ramach akcji Humble Indie Bundle V. W jej trakcie wystarczyło zapłacić powyżej średniej widocznej wówczas na oficjalnej stronie, by poza innymi grami niezależnymi dostać także Bastion. Ogółem zakupiono kilkaset tysięcy zestawów Humble Indie Bundle V.
Bastion to utrzymana w klimatach fantasy gra RPG akcji, która zadebiutowała 20 lipca 2011 roku w usłudze Xbox Live Arcade. Miesiąc później (16 sierpnia 2011 roku) tytuł miał swoją premierę na PC, a oprócz tego ukazał się m.in. także na urządzeniach mobilnych z systemem iOS i w przeglądarce Google Chrome. Bastion to niezwykle klimatyczna i wysoko oceniana produkcja – wcielamy się w niej w chłopca, który budząc się pewnego dnia odkrywa, że wraz z częścią swojego pokoju dryfuje wśród szczątków świata. Zadaniem głównego bohatera jest zbudować bezpieczne schronienie i odnaleźć innych ocalałych.