autor: Fajek
Splinter Cell - kolejna gra inspirowana twórczością Toma Clancy'ego
Już dziś pisaliśmy o jednej z gier wydawanych przez UbiSoft (Rainbow Six, Rogue Spear, Ghost Recon) powstającej na podstawie książki Toma Clancy’ego, „Sum of All Fears” (Suma wszystkich strachów). Tymczasem pojawiła się informacja o kolejnej grze sygnowanej przez Ubi Soft i inspirowanej twórczością Toma Clancy’ego - Splinter Cell.
Już dziś pisaliśmy o jednej z gier wydawanych przez UbiSoft (Rainbow Six, Rogue Spear, Ghost Recon) powstającej na podstawie książki Toma Clancy’ego, „Sum of All Fears” (Suma wszystkich strachów). Tymczasem pojawiła się informacja o kolejnej grze sygnowanej przez Ubi Soft i inspirowanej twórczością Toma Clancy’ego - Splinter Cell.
Splinter Cell to gra przedstawiona z widoku trzeciej osoby, określana mianem „stealth-action game”. Nie jest bezpośrednio wzorowana na żadnej z książek Toma Clancy’ego, a raczej inspirowana książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie.
Splinter Cell umożliwi nam wcielenie się w Sama Fishera, członka jednej z tzw. „grup cieni” nazwanej „Third Echelon”, wchodzącej w skład NSA (National Security Agency – Agencja Bezpieczeństwa Narodowego).
Jako Sam Fisher, przyjdzie nam wykonywać ultra-tajne zadania polegające najczęściej na likwidacji wyjątkowo niebezpiecznych wrogów, niszczeniu dokumentów i tajnych instalacji.
Oprawa graficzna Splinter Cell będzie, wedle zapewnień kanadyjskiego oddziału UbiSoft’u zajmującego się jej opracowaniem, stała na najwyższym poziomie i zdeklasuje wszelkie tego typu produkcje mające pojawić się w najbliższym czasie na rynku, gdyż powstaje w oparciu o silnik graficzny Unreal następnej generacji.
Premiera gry odbędzie się prawdopodobnie pod koniec roku 2002 lub na początku roku 2003. Zademonstrowana zostanie natomiast już na nadchodzących targach E3 w Los Angeles. Platformy sprzętowe na jakich zobaczymy Splinter Cell to PC oraz Xbox.