Spider-Man Uniwersum z grudniowym rekordem otwarcia - Box Office US
Nowa animacja o Spider-Manie nie tylko zachwyciła recenzentów, ale także przyciągnęła do kin prawdziwe tłumy... w przeciwieństwie do Zabójczych maszyn Petera Jacksona, które walczą o tytuł najbardziej spektakularnej komercyjnej porażki roku. Innym kasowym filmem okazał się Przemytnik w reżyserii Clinta Eastwooda.
Po kilku tygodniach dominowania w amerykańskich kinach, Ralph Demolka w końcu został zdetronizowany. Nowym królem została animacja o Spider-Manie – a w zasadzie to o całej grupie Spider-Manów. Bardzo dobry debiut zaliczył także Przemytnik Clinta Eastwooda. Powodów do radości nie ma natomiast Peter Jackson, którego Zabójcze maszyny radzą sobie w kinach równie kiepsko, co w recenzjach.
Spider-Man Uniwersum, nowa produkcja Sony, w której spotykają się Spider-Mani z różnych rzeczywistości, zaliczyła świetny debiut – w trakcie premierowego weekendu film zarobił 35,4 mln dolarów, bijąc tym samym poprzedni rekord dla debiutujących w grudniu animacji, ustanowiony dwa lata temu przez Sing. Świetnemu wynikowi w kinach towarzyszą fenomenalne recenzje – w tej chwili obraz może pochwalić się wynikiem 97% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes, co czyni z niego najlepiej ocenianą produkcję kinową o Człowieku Pająku w historii.
Solidny debiut zaliczył także Przemytnik, w którym Clint Eastwood nie tylko pełnił funkcję reżysera i producenta, ale także zagrał główną rolę. Oparta na faktach opowieść o weteranie wojennym, który zostaje przemytnikiem pracującym dla kartelu narkotykowego, nie wzbudziła wielkiego entuzjazmu krytyków (62% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes), ale nie przeszkodziło jej to w przyciągnięciu do kin tłumów – film w trakcie weekendu zarobił solidne 17,2 milionów dolarów.
Podobna sztuka nie udała się natomiast Peterowi Jacksonowi, którego adaptacja książki Philipa Reeve’a o steampunkowym świecie wypełnionym mobilnymi państwami-miastami ani nie porwała serc recenzentów (28% pozytywnych recenzji), ani nie przyciągnęła widzów do kin. 7.5 miliona dolarów pozyskane w trakcie premierowego weekendu przez Zabójcze maszyny to przy budżecie wynoszącym ponad 100 milionów dolarów wynik tragiczny i zwiastun jednej z największych komercyjnych porażek tego roku. Obraz był piątym najlepiej zarabiającym tytułem weekendu, przegrywając nie tylko ze Spider-Manem i Przemytnikiem, ale także z wyświetlanymi od kilku tygodni Grinchem (11,6 miliona dolarów wpływów i 3. miejsce) oraz Ralphem Demolką w Internecie (9,6 mln dolarów, 4. miejsce).
Tuż za dziesiątką najlepiej radzących sobie filmów weekendu znalazł się jeszcze jeden debiutant, o którym warto wspomnieć - Był sobie Deadpool, czyli specjalna wersja Deadpoola 2 ocenzurowana z brutalności i wulgarności. Nietypowy eksperyment zarobił zaledwie 2,6 miliona dolarów.
Pozycja | Poprzednio | Tytuł filmu | Przychód weekendowy (w dolarach) | Łączny przychód w USA (w dolarach) | Łączny przychód na świecie (w dolarach) |
1. | Nowość | Spider-Man Uniwersum (Spider-Man: Into the Spider-Verse) | 35,4 mln | 35,4 mln | 56,4 mln |
2. | Nowość | Przemytnik (The Mule) | 17,2 mln | 17,2 mln | - |
3. | 2. | Grinch (Dr. Seuss’ The Grinch) | 11,6 mln | 239,3 mln | 372,7 mln |
4. | 1. | Ralph Demolka w Internecie (Ralph Breaks the Internet) | 9,6 mln | 154,5 mln | 285,2 mln |
5. | Nowość | Zabójcze maszyny (Mortal Engines) | 7,5 mln | 7,5 mln | 42,3 mln |
6. | 3. | Creed 2 | 5,4 mln | 104,9 mln | 131,9 mln |
7. | 5. | Bohemian Rhapsody | 4,1 mln | 180,4 mln | 635,9 mln |
8. | 6. | Rodzina od zaraz (Instant Family) | 3,7 mln | 60,2 mln | 68,2 mln |
9. | 4. | Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) | 3,7 mln | 151,7 mln | 595,9 mln |
10. | 7. | Green Book | 2,8 mln | 24,7 mln | 24,8 mln |