autor: Radosław Grabowski
Speedball 2 z mocnym zapleczem
Mający nadejść latem bieżącego roku remake pamiętnej gry Speedball 2 przygotowywany jest przez naprawdę zacną ekipę producentów. Wielki powrót hitu sprzed siedemnastu lat szykują bowiem aż trzy grupy ludzi, połączone w szczytnym celu zaserwowania posiadaczom komputerów osobistych klasy PC futurystycznej wariacji na temat futbolu amerykańskiego.
Mający nadejść latem bieżącego roku remake pamiętnej gry Speedball 2 przygotowywany jest przez naprawdę zacną ekipę producentów. Wielki powrót hitu sprzed siedemnastu lat szykują bowiem aż trzy grupy ludzi, połączone w szczytnym celu zaserwowania posiadaczom komputerów osobistych klasy PC futurystycznej wariacji na temat futbolu amerykańskiego.
Ekipę z niemieckiej firmy Frogster Interactive, która ma wprowadzić gotowy produkt na rynek, wspierają przede wszystkim dawni pracownicy brytyjskiego studia Bitmap Brothers, odpowiedzialnego za pierwotną wersję Speedballa 2. Mowa tu głównie o projektancie nazwiskiem Mike Montgomery – przyłożył on także rękę m.in. do The Chaos Engine, Jagged Alliance: Deadly Games i Z.
Jednakże gros pracy developerskiej wykonuje francuski zespół Kylotonn Entertainment. Firma ta korzysta z uznanych narzędzi, czyli np. technologii fizycznej marki AGEIA. Naturalne ruchy wirtualnych zawodników zagwarantują natomiast sesje motion capture w studiu Atopos, które przyczyniło się chociażby do powstania Tom Clancy's Rainbow Six Vegas. Za Sztuczną Inteligencję odpowiadać ma silnik ze stajni SpirOps, zastosowany przykładowo w ostatnich przygodach agenta Sama Fishera.