Spadek sprzedaży czasopism branżowych w październiku 2015 roku
Poznaliśmy wyniki sprzedaży polskich pism komputerowych w październiku 2015 roku. Magazyn CD-Action niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera, ale wraz z innymi magazynami sprzedał się wyraźnie gorzej niż w październiku 2014 roku.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował dane na temat sprzedaży czasopism komputerowych w październiku 2015 roku. Jak zwykle na pierwszym miejscu usytuował się magazyn CD-Action z 66 902 sprzedanymi egzemplarzami. W badanym okresie wszystkie pisma odnotowały spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem w 2014 roku (w przypadku CDA o 13,64% z 77 472 kopii). Druga pozycja przypadła PC Formatowi, kolejnemu tytułowi Wydawnictwa Bauer, który zaliczył też procentowo najmniejszy spadek sprzedaży, z 56 226 do 54 777 (o 2,58%).
Niewiele stracił Komputer Świat z wynikiem 45 132 egzemplarzy, czyli o 4,94% gorszym niż w październiku 2014 roku (47 476 kopii). Najgorzej poradził sobie Chip wydawnictwa Grupa Burda, który sprzedał się w zaledwie 10 474 egzemplarzach, a do tego odnotował największy spadek sprzedaży ze wszystkich czasopism (o 23,59% z 13 707 kopii). Lepiej wypada porównanie z ubiegłorocznym wrześniem, jako że wszystkie cztery pisma rozeszły się w nieco większej liczbie egzemplarzy, przy czym największy przyrost (o 24,35%) odnotował Komputer Świat, najmniejszy zaś (zaledwie 2,6%) – Chip.