autor: Artur Falkowski
Sony zapowiada: naruszanie zasad serwisu Home może skończyć się zbanowaniem konsoli
Twórcy opartych na społecznościach online produktów muszą zawsze brać pod uwagę niebezpieczeństwa związane z istnieniem osobników świadomie i stale łamiących ustalone reguły, niszczących innym przyjemność z zabawy. Nie inaczej będzie w przypadku przygotowywanego z myślą o użytkownikach PS3 serwisu społecznościowego Home.
Twórcy opartych na społecznościach online produktów muszą zawsze brać pod uwagę niebezpieczeństwa związane z istnieniem osobników świadomie i stale łamiących ustalone reguły, niszczących innym przyjemność z zabawy. Nie inaczej będzie w przypadku przygotowywanego z myślą o użytkownikach PS3 serwisu społecznościowego Home. Sony zapowiedziało jednak, że będzie zwalczać takich graczy banując ich konsole.
W trakcie konferencji, która odbyła się w ramach Edinbourgh Interactive Festival, dyrektor projektu Home Peter Edward stwierdził, że jeżeli osoby notorycznie łamiące zasady zostaną zbanowane, będą musiały przeprowadzić się i kupić nowy egzemplarz PS3, żeby ponownie móc skorzystać z systemu online. „Znamy szczegóły na temat każdego użytkownika, znamy jego konsolę i wiemy, gdzie mieszka” – powiedział.
Przyznał również, że jest to działanie, którego częstego stosowania Sony pragnie uniknąć, ale będzie bezwzględne w przypadku osób wciąż naruszających regulamin i szkodzących innym użytkownikom. Firma nie planuje jednak wprowadzenia do Home wirtualnej policji i nie chce patrzyć ludziom na ręce. Liczy natomiast na to, że gracze będą wzajemnie się kontrolować, zgłaszając wszelkie nieprawidłowe zachowania.
Edward zapowiedział również, że serwis Home będzie podzielony na strefy przeznaczone dla użytkowników w różnym wieku. Jak nietrudno się domyślić, chodzi tu przede wszystkim o oddzielenie części przeznaczonej dla dzieci i nastolatków od tej dla dorosłych. Dzięki takiemu rozwiązaniu jednymi z firm, które będą reklamować swoje produkty za pośrednictwem Home, mogą być tacy producenci jak Durex, Marlboro czy Bacardi.
„Duża część naszej społeczności ma już ukończone 18 lat. Pragniemy stworzyć dla tych ludzi miejsca, gdzie znajdą coś dla siebie, a nie chcemy sprowadzać wszystkiego do wspólnego mianownika” – powiedział Edward.
Przypominamy, że serwis Home znajduje się w trakcie dewelopingu. Jego premiera ma odbyć się w październiku.