autor: Marek Grochowski
Sony zadowolone ze sprzedaży dysków w formacie Blu-ray
Sony Computer Entertainment America (SCEA) wystosowało dzisiaj specjalne oświadczenie prasowe, w którym podkreśliło kilka ciekawych faktów na temat propagowanej przez siebie technologii Blu-ray. W oparciu o dane, jakich dostarczyła mu firma Nielsen VideoScan, Sony stara się udowodnić wyższość swego formatu nad konkurencyjnym HD-DVD.
Sony Computer Entertainment America (SCEA) wystosowało dzisiaj specjalne oświadczenie prasowe, w którym podkreśliło kilka ciekawych faktów na temat propagowanej przez siebie technologii Blu-ray. W oparciu o dane, jakich dostarczyła mu firma Nielsen VideoScan, Sony stara się udowodnić wyższość swego formatu nad konkurencyjnym HD-DVD.
Azjatycki gigant podał, że w pierwszym tygodniu stycznia w samym USA sprzedano niemal dwukrotnie więcej filmów na dyskach Blu-ray aniżeli obrazów wytłoczonych na płytach HD-DVD. W kolejnych siedmiu dniach sytuacja wyglądała jeszcze lepiej, gdyż stosunek sprzedanych filmów na Blu-ray do dzieł HD-DVD wyniósł już 3:1. Sony tłumaczy ten sukces nienaganną sprzedażą konsoli PLAYSTATION 3, będącej jednocześnie najpopularniejszym odtwarzaczem Blu-ray.
Co ciekawe, wyniki ankiety przeprowadzonej wśród klientów przez SCEA, wskazują na to, że aż 90% nabywców PS3 obejrzało już na swoim sprzęcie film w formacie Blu-ray, 80% posiadaczy next-gena zamierza w najbliższym czasie zakupić jeden z takowych obrazów, a 72% planuje któreś z tychże dzieł wypożyczyć.