autor: Artur Falkowski
Sony powołuje specjalny oddział do spraw reklam w grach
Nie jest tajemnicą, że firma Sony planuje na poważnie zająć się kwestią reklam w grach. Jakiś czas temu weszła w porozumienie z Nielsen Media Research Group, dzięki któremu zdobyła dostęp do usystematyzowanych danych na temat zainteresowań i potrzeb graczy. Teraz powołała do życia specjalny oddział mający zajmować się właśnie reklamami w grach.
Nie jest tajemnicą, że firma Sony planuje na poważnie zająć się kwestią reklam w grach. Jakiś czas temu weszła w porozumienie z Nielsen Media Research Group, dzięki któremu zdobyła dostęp do usystematyzowanych danych na temat zainteresowań i potrzeb graczy. Teraz powołała do życia specjalny oddział mający zajmować się właśnie reklamami w grach.
Szefem nowopowstałego działu będzie Darlene Kindler, która ma już spore doświadczenie w branży, począwszy od Nintendo of America, a na zakupionej przez Google firmie Adscape Media (zajmującej się właśnie tego typu marketingiem) skończywszy.
Kindler zajmie się opracowaniem strategii Sony odnośnie reklam w grach na konsole PlayStation. Sporo uwagi poświęci PlayStation Network, a także serwisowi Home, który od początku miał być miejscem, w którym reklamodawcy będą mogli promować swoje produkty. Sony Computer Entertainment of America planuje, by użytkownicy Home mogli oglądać reklamy zamieszczane na wirtualnych billboardach, torbach na zakupy, puszkach z napojami, w telewizji i innych miejscach, w których zazwyczaj zamieszczane są w rzeczywistości.