filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 1 kwietnia 2015, 12:34

Sony Pictures pracuje nad filmem opartym na serii Metal Gear

Firma Sony Pictures zawarła umowę z Jayem Basu na napisanie scenariusza do filmowej adaptacji gry z serii Metal Gear. W produkcję będą zaangażowani m.in. Jordan Vogt-Roberts oraz Avi Arad.

Seria Metal Gear, ze swoją interesującą fabułą i postaciami, stanowi bardzo dobry materiał dla filmów - Sony Pictures pracuje nad filmem opartym na serii Metal Gear - wiadomość - 2015-04-01
Seria Metal Gear, ze swoją interesującą fabułą i postaciami, stanowi bardzo dobry materiał dla filmów

Serwis Deadline poinformował, że firma Sony Pictures zawarła umowę z Jayem Basu, w ramach której brytyjski scenarzysta [Monsters: Dark Continent (2014)] zobowiązał się do napisania scenariusza ekranizacji gry z serii Metal Gear. Za kamerą stanie Jordan Vogt-Roberts [Królowie lata (2013)], a produkcją zajmą się Avi oraz Ari Arad (ten pierwszy brał udział w produkcji większości adaptacji filmowych komiksów Marvela). Ponadto w zespole produkcyjnym znajdzie się Michael de Luca [Kapitan Phillips (2013), Maska (1994)].

Jak dotąd nie wiadomo jeszcze, na której części cyklu będzie bazował scenariusz, choć serwis Deadline zdaje się sugerować, że chodzi o pierwsze Metal Gear Solid z 1998 roku. Brak również informacji na temat ewentualnego zaangażowania w produkcję ojca serii, Hideo Kojimy. Niemniej jest to mało prawdopodobne: prace nad filmem mają dopiero ruszyć, a w wyniku rozłamu pomiędzy Kojimą a firmą Konami ten pierwszy opuści koncern pod koniec roku. Trzeba też pamiętać, że nie jest to premierowe potwierdzenie ekranizacji MGS – pierwsze „oficjalne potwierdzenie” pojawiło się już w 2006 roku, a później, w 2012 roku Kojima oglosił, że za stworzenie filmowych przygód Snake’a odpowiadać będzie Columbia Pictures oraz Avi Arad.

Seria Metal Gear rozpoczęła swój żywot w 1987 roku, kiedy to Hideo Kojima stworzył pierwszą część cyklu – Metal Gear. Od tego czasu doczekaliśmy się czterech dużych odsłon oraz wielu powiązanych tytułów (w tym wydanego w 2013 roku slashera Metal Gear Rising: Revengance). W odróżnieniu od wielu podobnych skradanek, Metal Geary charakteryzują się ogromnym naciskiem na poważną i antywojenną fabułę, co widać choćby po liczbie i długości nieinteraktywnych scen [czwarta część – Guns of the Patriots – dzierży dwa rekordy Guinnesa: za najdłuższą cutscenkę w historii, trwającą 27 minut, oraz za najdłuższą sekwencję filmową (71 minut)]. Z drugiej strony nieodłączną częścią cyklu są elementy komiczne, takie jak nieśmiertelne kartonowe pudło, wykrzykniki i znaki zapytania nad głowami przeciwników oraz niepoważne sposoby odwracania uwagi (pluszowy piesek). We wrześniu ma ukazać się piąta część, zatytułowana Metal Gear Solid V: Phantom Pain, które będzie ostatnim MGS tworzonym przez Hideo Kojimę.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej