Sony Pictures pracuje nad filmem opartym na serii Metal Gear
Firma Sony Pictures zawarła umowę z Jayem Basu na napisanie scenariusza do filmowej adaptacji gry z serii Metal Gear. W produkcję będą zaangażowani m.in. Jordan Vogt-Roberts oraz Avi Arad.
Serwis Deadline poinformował, że firma Sony Pictures zawarła umowę z Jayem Basu, w ramach której brytyjski scenarzysta [Monsters: Dark Continent (2014)] zobowiązał się do napisania scenariusza ekranizacji gry z serii Metal Gear. Za kamerą stanie Jordan Vogt-Roberts [Królowie lata (2013)], a produkcją zajmą się Avi oraz Ari Arad (ten pierwszy brał udział w produkcji większości adaptacji filmowych komiksów Marvela). Ponadto w zespole produkcyjnym znajdzie się Michael de Luca [Kapitan Phillips (2013), Maska (1994)].
Jak dotąd nie wiadomo jeszcze, na której części cyklu będzie bazował scenariusz, choć serwis Deadline zdaje się sugerować, że chodzi o pierwsze Metal Gear Solid z 1998 roku. Brak również informacji na temat ewentualnego zaangażowania w produkcję ojca serii, Hideo Kojimy. Niemniej jest to mało prawdopodobne: prace nad filmem mają dopiero ruszyć, a w wyniku rozłamu pomiędzy Kojimą a firmą Konami ten pierwszy opuści koncern pod koniec roku. Trzeba też pamiętać, że nie jest to premierowe potwierdzenie ekranizacji MGS – pierwsze „oficjalne potwierdzenie” pojawiło się już w 2006 roku, a później, w 2012 roku Kojima oglosił, że za stworzenie filmowych przygód Snake’a odpowiadać będzie Columbia Pictures oraz Avi Arad.
Seria Metal Gear rozpoczęła swój żywot w 1987 roku, kiedy to Hideo Kojima stworzył pierwszą część cyklu – Metal Gear. Od tego czasu doczekaliśmy się czterech dużych odsłon oraz wielu powiązanych tytułów (w tym wydanego w 2013 roku slashera Metal Gear Rising: Revengance). W odróżnieniu od wielu podobnych skradanek, Metal Geary charakteryzują się ogromnym naciskiem na poważną i antywojenną fabułę, co widać choćby po liczbie i długości nieinteraktywnych scen [czwarta część – Guns of the Patriots – dzierży dwa rekordy Guinnesa: za najdłuższą cutscenkę w historii, trwającą 27 minut, oraz za najdłuższą sekwencję filmową (71 minut)]. Z drugiej strony nieodłączną częścią cyklu są elementy komiczne, takie jak nieśmiertelne kartonowe pudło, wykrzykniki i znaki zapytania nad głowami przeciwników oraz niepoważne sposoby odwracania uwagi (pluszowy piesek). We wrześniu ma ukazać się piąta część, zatytułowana Metal Gear Solid V: Phantom Pain, które będzie ostatnim MGS tworzonym przez Hideo Kojimę.