Sony patentuje system, który pomoże nam przechodzić gry - być może już na PS5
Sony uzyskało patent na system podpowiedzi, który ma analizować rozgrywkę gracza i innych użytkowników, po czym udzielać porad ułatwiających odnoszenie sukcesów w grach.

Branża gier bezustannie poszukuje nowych metod zarabiania. Sporą pomysłowością wykazała się firma Sony, patentując pomysł na system, który ma analizować naszą rozgrywkę i na tej podstawie generować podpowiedzi, obejmujące m.in. płatne ułatwienia w ramach mikropłatności. Jednak wbrew temu co pisze wiele serwisów, rozwiązanie to wcale nie oznacza płacenia za porady. Te mają być darmowe i obejmować również taktyki dostępne bez dodatkowych wydatków.
We wniosku patentowym możemy przeczytać, że obecnie gry oferują coraz więcej przedmiotów, w tym tych dostępnych w wirtualnych sklepikach. Gracze polegają na poradach innych użytkowników, ale te nie zawsze są celne. Sony chce zaoferować alternatywę, a przy okazji trochę zarobić.

Opatentowany system analizowałby dane z gry i to, jak sobie radzimy z różnymi wyzwaniami. Porównywałby to z informacjami o poczynaniach innych graczy i na tej podstawie sugerował konkretne taktyki lub przedmioty. W ten sposób otrzymywalibyśmy bardziej dokładne porady, dopasowane do naszego stylu rozgrywki.
Gracze mogliby prosić o pomoc, pytając np. jak pokonać danego bossa, czy jak zwiększyć częstotliwość zwycięstw w multiplayerze, a w odpowiedzi uzyskiwaliby znacznie dokładniejsze informacje niż ogólne porady dostępne w sieci. Oczywiście niektóre z podpowiedzi obejmowałyby przedmioty i ulepszenia kupowane za pomocą mikropłatności. Inne sugestie podsuwałyby graczowi darmowe rozwiązania. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby patent wykorzystać np. w produkcjach kompletnie pozbawionych wirtualnych sklepików.
Warto dodać, że samo istnienie patentu nie oznacza wcale, że ten system zostanie zaimplementowany w PlayStation 5. Pokazuje jedynie, jakie pomysły pojawiają się w dziale gier firmy Sony.