Sony Online Entertainment o dacie premiery kontynuacji PlanetSide
O pracach nad kontynuacją PlanetSide – sieciową strzelanką FPP wydaną w 2003 roku – słyszeliśmy już kilkukrotnie. Dotąd jednak produkcja nie została oficjalnie zapowiedziana. I choć dzisiejsza wiadomość nie zmienia tego stanu rzeczy, to istnieje spora szansa na to, że poznaliśmy właśnie przybliżony termin premiery kolejnego dzieła Sony Online Entertainment.
O pracach nad kontynuacją PlanetSide – sieciową strzelanką FPP wydaną w 2003 roku – słyszeliśmy już kilkukrotnie. Dotąd jednak produkcja nie została oficjalnie zapowiedziana. I choć dzisiejsza wiadomość nie zmienia tego stanu rzeczy, to istnieje spora szansa na to, że poznaliśmy właśnie przybliżony termin premiery kolejnego dzieła Sony Online Entertainment.
Temat drugiej części PlanetSide został poruszony w interesującej rozmowie redakcji serwisu The Escapist z Johnem Smedley’em, prezesem SOE. Za jej sprawą poruszona została kwestia przyszłych planów Sony Online Entertainment. W odpowiedzi na jedno z pytań Smedley oznajmił, że w marcu 2011 roku SOE odbędzie się debiut pozycji należącej do uznanej marki pierwszoosobowych strzelanin.
Prezes SOE – naciskany przez dziennikarza The Escapist – ujawnił, że chodzi tu konkretnie o PlanetSide Next, czyli kontynuację strzelaniny sieciowej wydanej na komputery osobiste przed siedmioma laty. Niestety, z uwagi na konieczność dochowania tajemnicy, nie mógł przy tym ujawnić żadnych szczegółów. Mimo to jest wielce prawdopodobne, że trafią one do Sieci już niebawem. Podobno specjaliści od marketingu opracowują już stosowne materiały na temat gry.
Przypominamy, że PlanetSide debiutowało na światowym rynku w 2003 roku. W produkcji mogliśmy wcielić się w reprezentantów trzech frakcji walczących o terytorium na kilku rozbudowanych mapach. Uczestnicy zabawy mogli dokonać nie tylko wyboru klasy postaci, ale również korzystać z szeregu zróżnicowanych broni. W grze istniała również możliwość przemieszczania się pojazdami.
Jednym z najciekawszych rozważań zawartych w PlanetSide był fakt, że poszczególne mapki były aktywne cały czas, niczym w typowej grze MMORPG. W związku z powyższym bitwy toczone w czasie rzeczywistym wpływały nieustannie na kształt świata oraz układ sił panujący w danej lokacji. Zachowanie tego modelu rozgrywki w kontynuacji (oczywiście w formie usprawnionej i rozbudowanej) z pewnością byłoby interesującym zabiegiem, który mógłby przyczynić się do jej sukcesu.